کد خبر 5492
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

نجابت مطرح کرد

بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها

بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس از بررسی طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان با حضور مسئولان دستگاه های ذی ربط در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: دستور کار جلسه روز گذشته کمیسیون بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس بود. در این جلسه از نمایندگان مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و وزارت اطلاعات دعوت بعمل آمده بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در ابتدای جلسه  مسئول کارگروه بررسی این طرح گزارشی اجمالی از طرح داده و تاکید کرد که پس از تصویب کلیات این طرح در کمیسیون، طرح به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شد. مرکز پژوهش‌ها نیز با حضور رئیس کارگروه و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، طرح را در مدت زمان تقریبی ۶ ماهه بررسی و گزارش اقدامات صورت گرفته را ارائه نمود.  

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها با شاخص قرار دادن محورهای جمعیت، مباحث جغرافیایی و سیاسی امنیتی، ۲۰۹ حوزه انتخابیه را امتیازبندی کرده و بر اساس این سه شاخص نیاز به اضافه شدن نماینده به حوزه های انتخابیه را بررسی کرد. همچنین برخی حوزه‌های انتخابیه اصلاح شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از ارائه گزارش مرکز، وزارت کشور در ۸۵ درصد از حوزه های انتخابیه با نظرات مرکز موافقت کرد. در پایان جلسه مقرر گردید ظرف هفته‌های آتی در مواردی که توافق مشترکی وجود ندارد، کارگروه جلسات جمع‌بندی خود را با وزارت کشور، دیگر دستگاه‌های اجرایی و همچنین مجمع نمایندگان استان‌ها برگزار کرده و پیشنهادات نهایی خود را به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه نماید.  

انتهای پیام

کد خبر 5492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =