کد خبر 5518
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

محمد صالحی:

برخی مناصب انتخاب شده توسط وزرا منطقی نیست/ عبدالملکی به نظر نمایندگان بی توجه است

برخی مناصب انتخاب شده توسط وزرا منطقی نیست/ عبدالملکی به نظر نمایندگان بی توجه است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه توسط برخی از وزرا از جمله وزیر کار افرادی برای منصب های گوناگون انتخاب می‌شوند که کارایی لازم را ندارند و برای این کار مناسب نیستند در دولت رواج پیدا کرده است و این موضوع منطقی نیست.

حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، اظهار داشت: در انتخاب مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان که از سوی وزیر کار اقای عبدالملکی انتخاب شد گله‌مندی نمایندگان این بود که چرا برای این موضوع با آنان مشورت نشد و این کار بدون هماهنگی انجام شد.

وی بیان کرد: گله مندی دیگری که در اینجا مطرح  شد این بود که چرا از بین گزینه‌های پیش رو بهترین گزینه برای این سمت انتخاب نشد و سابقه و توانمندی افراد در نظر گرفته نشد.

محمد صالحی افزود: نباید وزرا بی توجه به نظر نمایندگان باشند و هر کاری که می خواهند بکنند، اگر قرار است از یک سمت، شخصی برود و شخص دیگری بیاید این به این معنا نیست که فقط جای او پر شود بلکه باید یک فرد توانمند تر به جای او بیاید.

وی بیان کرد: این موضوعی که توسط برخی از وزرا از جمله وزیر کار افرادی برای سمت های گوناگون انتخاب می شوند که کارایی لازم را ندارند و برای این کار مناسب نیستند در دولت رواج پیدا کرده است و افرادی که مناسب برای سمت های دولتی گوناگون نیستند روی کار آمده اند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در خیلی از وزارتخانه ها و استانداری ها بیشتر افرادی که برای سمت های دولتی انتخاب می شوند بر اساس جناح و سیاسی بازی انتخاب می شوند و این یعنی توانمندی افراد را در نظر گرفته نمی شود که این باعث اعتراض بسیاری از نمایندگان به این مسئله شده است.

وی بیان کرد: من خودم به شخصه از این وضعیت در وزارتخانه ها راضی نیستم  و این موضوع که فقط مسائل بانکی، جناحی و سیاسی درنظر گرفته شود و بسیاری از امور را به افرادی که شایسته و لیاقت آن را دارند نمی سپارند مورد تایید نخواهد بود.

محمد صالحی در ادامه بیان کرد: هم اکنون زیر مجموعه های استانداری ها کارهایی انجام می دهند و سمت هایی را برای افراد گوناگون در نظر می‌گیرند که مناسب آنها نیز و این مسئله به صلاح دولت و کشور نیست و باعث شده است که این موضوع باعث تفرقه و دو دستگی بیشتر در بین مردم و دولت شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از نمایندگان بر این باورند که بعضی از افراد کابینه را به سمت استیضاح بیاورند و از آنان سوال کنند تا در مقابل مردم پاسخگو باشند و البته اگر مشکلاتی که نمایندگان مدنظرشان است حل شود ممکن است دیگر به استیضاح نیاز نباشد.

محمد صالحی در آخر بیان کرد: مسلما وقتی نمایندگان مجلس بدانند که وظایف یک وزارتخانه آن‌گونه که باید پیش برود پیش نمی رود و به نفع مردم و دولت نیست با آن برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

کد خبر 5518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =