کد خبر 5680
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

با موافقت نمایندگان؛

الگوی مصرف ماهانه برق خانگی تعیین شد

 الگوی مصرف ماهانه برق خانگی تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که الگوی مصرف ماهانه برق خانگی متناسب با شرایط اقلیمی، معادل سطحی از مصرف تعریف شود که ۷۵ درصد مشترکان خانگی آن اقلیم در دوره مشابه سال قبل کمتر از آن مصرف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق، نمایندگان ماده ۶ این طرح را به شرح زیر تصویب کردند:

ماده ۶- الگوی مصرف ماهانه برق خانگی متناسب با شرایط اقلیمی، معادل سطحی از مصرف تعریف می شود که هفتاد و پنج (۷۵) درصد مشترکان خانگی آن اقلیم در دوره مشابه سال قبل کمتر از آن مصرف کرده اند. وزارت نیرو مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، اعمال تعرفه مخفف به مصارف خانگی را در قالب الگوی افزایشی - پلکانی (آی-بی-تی) برای مشترکان خانگی با مصرف پایین تر از الگوی مصرف محدود کند و به مصارف بالاتر از الگو، یارانه اختصاص ندهد.

تعرفه برق مشترکین خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب، برای میزان مصارف کمتر از الگو، مازاد بر آن تا یک و نیم برابر، مازاد بر آن تا دو و نیم برابر و میزان مصارف بیش از دو و نیم برابر به ترتیب با ضریب نیم (۵ / ۰)، یک و نیم (۵ / ۱)، دو و نیم (۵ / ۲) و پنج (۵) برابر هزینه تأمین برق (متوسط نرخ قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاه های حرارتی در سه سال قبل به علاوه هزینه انتقال برق و هزینه سوخت با تعرفه نیروگاهی) محاسبه و دریافت می شود.

تبصره ۱- در محاسبه صورتحساب برق ماه های گرم برای مشترکین مشمول این ماده در مناطق گرمسیر یک و سایر مناطق گرم، به ترتیب ضریب نیم (۵ / ۰) و هشت دهم (۸ / ۰) اعمال می شود.

تبصره ۲- بهای برق برای مصارف خانگی کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از تخفیف صد (۱۰۰) درصد برخوردار خواهد بود و حداکثر تعرفه قابل اعمال و نیز بهای برق مصرفی واحدهای مسکونی که مشمول ماده (۵۴) مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب  ۳ /  ۱۲ /۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی می شوند، بالاترین قیمتی است که دولت در فروش داخلی یا خارجی برق در هر سال تعیین می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 5680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =