کد خبر 6467
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

بیگی نژاد:

دولت فعلا برنامه ای برای خاموشی مشترکان خانگی ندارد

دولت فعلا برنامه ای برای خاموشی مشترکان خانگی ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به حدود ۹ هزار مگاوات کمبود برق در کشور اشاره و مطرح کرد: در صورت عدم صرفه جویی در مصرف، مجبور به اعمال خاموشی هایی خواهیم شد البته دولت فعلا برنامه ای برای خاموشی مشترکان خانگی ندارد اما ممکن است مجبور به اینکار شود.

به گزارش نمایندگان ما، هادی بیگی نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مجموع میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی را حدود ۵۷ هزار مگاوات دانست و اظهار کرد: این در حالیست که میزان نیاز مصرف برق کشور باید بیش از ۶۵ هزار مگاوات باشد تا بتواند نیاز مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی را پاسخ دهد.

بیگی نژاد با بیان اینکه برای جبران حدود ۹ هزار مگاوات کمبود برق ناگزیر به اعمال خاموشی ها هستیم، گفت: این خاموشی ها در ماه های تیر و مرداد در ساعات اوج مصرف برق برای مشترکان کشاورزی و صنعتی اعمال خواهد شد تا در بخش خانگی با خاموشی روبرو نشویم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهی جز صرفه جویی در مصرف برق نداریم، افزود: در صورت عدم صرفه جویی در مصرف، مجبور به اعمال خاموشی هایی خواهیم شد البته دولت فعلا برنامه ای برای خاموشی مشترکان خانگی ندارد اما ممکن است مجبور به اینکار شود.

بیگی نژاد به ضرورت هوشمندسازی کنتورها اشاره و مطرح کرد: باید به جای اعمال خاموشی ها، با ایجاد محدودیت مصرف برای مشترکان پرمصرف، کار را پیش ببریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از طراحی برنامه ای تشویقی توسط وزارت نیرو در راستای بهینه سازی مصرف مشترکان خانگی خبر داد و گفت: طبق این طرح، وزارت خانه میزان برق مصرف نشده خانوار ها را ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت از آن ها می خرد.

وی ادامه داد: یعنی اگر میزان برق مصرفی یک خانواده در ماه های پرمصرف تیر و مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته باشد، میزان کاهش یافته از آن ها خریداری می شود.

بیگی نژاد تولید برق مازاد توسط صنایع و کارخانجات دارای نیروگاه را یکی دیگر از راه های جبران کمبود برق برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح نیز در حال پیگیری برای اجرا است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت کاهش بارندگی ها را یکی از دلایل اصلی کمبود برق دانست و بیان کرد: تولید برق نیروگاه های برق آبی کشور با ظرفیت ۱۱ هزار مگاوات، امسال بدلیل کاهش بارندگی ها به صفر رسیده است.

وی یادآور شد: قرار است برق تولیدی این نیروگاه ها که به حدود ۴۰۰۰ مگاوات می رسد، در ماه های تیر و مرداد وارد مدار شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6467

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =