کد خبر 5371
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

گزارش اختصاصی؛

افزایش راندمان و بهره‌وری نیروگاه‌های برق تا پیش از پیک مصرف تابستان

افزایش راندمان و بهره‌وری نیروگاه‌های برق تا پیش از پیک مصرف تابستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از کارهای ارزشمند وزارت نیرو ارتقای نیروگاه‌های فعلی و افزایش راندمان و بهره‌وری آنها است که سرمایه‌گذاری بسیار ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته و تمامی اقدامات در این راستا تا پیک تابستان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: روز گذشته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات حضور وزیر نیرو در این کمیسیون اعلام کرد که در سال گذشته در برخی ایام ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید برق وجود داشت که نشانه عدم موازنه بین تولید و مصرف برق است اما وزیر نیرو وعده افزایش تولید برق تا ۳۰ هزار مگاوات بوده و حتی برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق است.

نخعی در ادامه توضیحات خود گفت: ۱۵ هزار مگاوات تولید برق حرارتی با مدیریت و نظارت مجموعه وزارت نیرو، ۱۰ هزار مگاوات تولید برق با مشارکت صنایع و ۱۰ هزار مگاوات برق هم توسط انرژی های تجدید پذیر مجموع ۳۵ هزار مگاوات برق وعده داده شده خواهد بود. در صورت اجرای آن ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق تجدید پذیر کشور اضافه خواهد شد که این موارد توسط وزارت نیرو برنامه ریزی شده است.

برای بررسی واقعی بودن زیرساخت‌های وزارت نیرو برای اجرای این وعده وزیر نیرو با هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با اشاره به اظهارنظر وزیر نیرو درباره تولید ۳۵ هزار مگاوات برق جدید در دولت سیزدهم اظهار داشت: وزارت نیرو برای به مدار تولید آوردن مقادیر زیادی برق اقدامات لازم را  انجام داده و برنامه‌ریزی‌ها و عزم لازم در این وزارتخانه کاملاً مشهود است.

وزارت نیرو همه ظرفیت‌های کشور را برای تولید برق جدید پای کار آورده

وی افزود: وزارت نیروی دولت سیزدهم برای به مدار تولید آوردن ۳۵ هزار مگاوات برق جدید را دارد و در این راستا از تمام ظرفیت کشور می‌خواهد استفاده کند که این اقدام از سوی وزارت نیرو ارزشمند است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای محرابیان با توجه به حضورش در بخش‌های مختلف بنیاد مستضعفان سعی کرده از ظرفیت این بنیاد برای تولید برق جدید استفاده کند ضمن اینکه چون پیش‌تر وزیر صنایع بوده ظرفیت این وزارتخانه را هم پای کار آورده است.

بیگی‌نژاد گفت: یکی از کارهای ارزشمند وزارت نیرو ارتقای نیروگاه‌های فعلی و افزایش راندمان و بهره‌وری آنها است که سرمایه‌گذاری بسیار ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته است که تمامی اقدامات در این راستا تا پیک تابستان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس یکسال به وزرای مربوطه فرصت می‌دهد تا عملکردها و اقدامات آنها را در پایان اولین سال دولت سیزدهم مشاهده کند و در اواخر شهریورماه به جمع‌بندی و قضاوت لازم در این باره می رسیم.

انتهای پیام

کد خبر 5371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =