کد خبر 5777
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

نجابت:

تلاش می کنیم تا انتخابات پیش‌رو با  قانون جدید انجام شود

تلاش می کنیم تا انتخابات پیش‌رو با  قانون جدید انجام شود

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون، گفت: تاکنون چندین طرح درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس از سوی نمایندگان به کمیسیون ارائه شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارجاع شده به کمیسیون برای بررسی بیشتر به کارگروه‌ای ارجاع شده است، افزود: با توجه به اینکه در اواخر سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم تلاش بر این است تا چند ماه آینده طرح کاملی را تدوین و در مجلس مصوب کنیم تا انتخابات پیش‌رو با  قانون جدید انجام شود.

نماینده شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه پس از جمع‌بندی طرح‌های ارائه شده و تجمیع آنها در کارگروه‌ تشکیل شده در صحن کمیسیون نیز این طرح بررسی می‌شود، افزود: طرح‌های که ارائه شده بیشتر بر اساس تناسبی بودن انتخابات است که باید نظرات شورای نگهبان و مرکز پژوهش ها و کارشناسان را نیز درباره این موضوع اخذ کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اظهار کرد: پس از جمع‌بندی نهایی طرح تدوین شده برای اعلام نظر نمایندگان در صحن علنی پارلمان تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می شود.

انتهای پیام

کد خبر 5777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =