کد خبر 584
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

لایحه اصلاح قانون خدمات رسانی به ایثارگران روی میز مجلس

لایحه اصلاح قانون خدمات رسانی به ایثارگران روی میز مجلس

تازگی لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است که پس از تصویب نهایی آن، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان‌ما به تازگی لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است که پس از تصویب نهایی آن، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاح خواهد شد.

متن لایحه لایحه اصلاح تبصره بند (هـ) ماده (1) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

نظر به اینکه در بند (هـ) ماده (1) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران - مصوب ۱۳۸۶- برای احراز شرایط آزادگی در خصوص زندانیان سیاسی واجد شرایط قبل از انقلاب، شرط حداقل سه ماه بازداشت یا حبس قطعی پیش بینی شده است در حالی که هیچ قید و شرطی مبنی بر مدت اسارت برای احراز آزادگی آزادگان دوران دفاع مقدس معین نشده و این امر موجب تبعیض و بروز مشکلات اجرایی شده است، لذا به منظور ایجاد وحدت رویه در ساز و کارهای احراز شرایط آزادگی، لایحه زیر برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می شود:

عنوان لایحه :

لایحه اصلاح تبصره بند (هـ) ماده (1) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ماده واحده - تبصره بند (هـ) ماده (۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران - مصوب 1386 - به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره - مرجع تأیید استمرار شرایط این بند در طول دوران اسارت و یا زندان و تشخیص مصادیق آن برای احراز آزادگی، مراجع ذی صلاح در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات می باشد.

میزان بهره مندی از خدمات موضوع این قانون توسط آزادگان، بر اساس مدت اسارت به موجب آیین نامه‌ای است که ظرف سه ماه از زمان تصویب این اصلاحیه توسط بنیاد با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

کد خبر 584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =