کد خبر 5996
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

آذری در نطق میان دستور:

موفقیت طرح جراحی اقتصادی در گرو محیطی آرام و به بدون تشنج است

موفقیت طرح جراحی اقتصادی در گرو محیطی آرام و به بدون تشنج است

نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: موفقیت طرح جراحی اقتصادی در گرو محیطی آرام و به بدون تشنج است که باید تعادل بین قدرت حکومت و قدرت جامعه مدنی برقرار شود.

 به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در هفته هایی که در حوزه انتخابیه بوده ام عموم شهروندان به طرز بی سابقه ای از شرایط زندگی، وضعیت اقتصادی و آینده نگران بودند، حرف های من در مقابل نگرانی از معیشت آنان تسکینی بسیار موقت بود برخی از ایشان به حسن نیت مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور باور داشتند اما امیدشان به رویکردهای جدید سیاسی، تفیض مناصب عالی و برقراری تعادل بین اصلاحات اقتصادی و گشایش های بین المللی بود.

نماینده مردم قوچان و فاروج بیان کرد: امروز نحوه اجرای طرح جراحی اقتصادی دولت دغدغه مضاعفی برای مردمان عزیز ایران مقتدر ایجاد کرده است آنها خوب به یاد دارند از سال ۶۸ به بعد در مقابل کسری بودجه سالانه، دولت ها در پی اصلاح ساختار اقتصادی و آزادسازی قیمت ها بوده اند اما باز هم گشایشی در معیشت مردم حاصل نشد و با وجود آزمودن مسیرهای متفاوت مبتنی بر صنعتی شدن، محک زدن راه توسعه و حکمرانی خوب کماکان با توسعه نیافتگی درگیر هستیم.

وی اظهار داشت: با عنایت به پشتیبانی ارزشمند مقام معظم رهبری از طرح اقتصادی دولت انتظار می رود دولت با برداشتن گام های صحیح و قدردان این حمایت در این پیچ تاریخی باشد برای برداشتن گام های استوار جراحی اقتصادی کشور باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت. موفقیت این طرح در گرو محیطی آرام و به بدون تشنج است که باید تعادل بین قدرت حکومت و قدرت جامعه مدنی برقرار شود.

این نماینده مجلس گفت: ایدئولوژی های سیاسی به تنهایی راه گشا نیست و باید ترکیبی از چهره های سرآمد و مورد اعتماد به اجرای طرح یاری کند و همزمان جراحی مسائل داخلی مانند نظام حکمرانی، چابکسازی دولت، کسری بودجه، رشد نقدینگی هم مورد توجه قرار گیرد تا اجازه ندهیم این طرح منتهی به افزایش تورم و نارضایتی مردم شود. امروز تورم از گروه های ضعیف می گیرد و به گروه های قوی می دهد یک عده ثروت افسانه ای پیدا می کنند و عده ای حسرت افسانه ای. تورم حرام ترین نقدینگی است که منتهی به فلاکت اجتماعی و ایجاد حالت تحقیر بین درآمد با شرافت و سودایی گری خواهد شد.

آذری تاکید کرد: وزارت امور خارجه لازم است با ارزیابی و محاسبه دقیق از آرایش و جهت گیری های منطقه نسبت به تعیین تکلیف مذاکرات برجام پیشگیری از رفتارهای دیپلماسی فرسایشی در احیای توافق تلاش لازم و تخصصی را انجام دهد.

نماینده مردم قوچان و فاروج بیان کرد: نگاه منطقه ای امروز برای قوچان و فاروچ عزیز از امید صحبت خواهیم کرد چون موتور پیشران توسعه در عرصه های زیرساخت های حیاتی، اقتصادی، عمرانی و سلامت روشن شده است و ثمره آن مانند آزادسازی کارخانه بزرگ، تصویب قطعی و تکمیل پروژه منطقه ویژه اقتصادی، انجام پروژه آب رسانی از سد تبارک، توسعه شهرک های صنعتی و آماده سازی زیر ساخت ها در قوچان و فاروچ، انعقاد قراردادهای صنعتی با هلدینگ های توانمند، اصلاح طرح های هادی، بهسازی و آسفالت راه های روستایی و خبری خوش و بسیار گوارا، شروع پروژه گازرسانی به تنها شهر بدون گاز استان، شهر مرزی باجگیران باب ورودی پیمان شانگهای، الحاق بخش ها و شهرهای جدید، تخصیص قیر و شروع به توسعه زیر ساخت ها، آغاز بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی شهید کلاهدوز بخشی از فعالیت های امیدبخشی است که موجبات امید و نگاه خوشبینانه به آینده را برای مردم حوزه انتخابیه فراهم ساخته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسانی که در حوزه انتخابیه با هداف سیاسی و منافع شخصی و تخریب تلاش می کنند مردم را نا امید کنند و این فعالیت های ساده و متکی به واقعیت را کمرنگ جلوه دهند بدانند در وضعیت اقتصادی کنونی کشور با تلاش های شبانه روز مأیوس سازی مردم گناهی نابخشودنی است. آنچه که می خواهم بگویم این است که این راه طی شده با همه اهمیتش یک آغاز است که باید قوچان و فاروچ با به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی به قله های توسعه دست پیدا کند.

وی گفت: راه ابریشم مهمترین و قدیمی ترین شاهراه جهانی تجارت بود، یادمان نرفته ایران قوی، کاروان های بسیاری داشت. خطاب به دولت مراقب باشید مرتکب فرصت سوزی ریلی و راه ها نشوید. بحران آب در ایران بسیار جدی است حال آب در کشور وخیم است چرا ایران کم آب شد آیا در آینده آب خواهیم داشت یا اینکه فلاتی بی روح و غیرقابل سکونت خواهیم شد؟ چرا ایده و تفکری برای مدیریت آب از بارش تا سطحی، تحت الارضی و مرزی نداریم.

انتهای پیام

کد خبر 5996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =