کد خبر 6015
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

محمد صالحی:

قیمت‌گذاری و توزیع کالاهای اساسی در استان‌ها نیازمند بسیج عمومی به فرماندهی استانداران است

قیمت‌گذاری و توزیع کالاهای اساسی در استان‌ها نیازمند بسیج عمومی به فرماندهی استانداران است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است استانداران باید از ابتدای اجرای سیاست‌های یارانه‌ای دولت، نسبت به کنترل بازار، قیمت‌گذاری‌ها و توزیع کالای اساسی اقدام می‌کردند تا شاهد وضعیت بحرانی به دلیل جولان سودجویان در بازار نباشیم.

به گزارش نمایندگان ما، حسین محمدصالحی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش استانداران در اجرای سیاست های یارانه ای دولت، گفت: متأسفانه عده ای در وضعیت کنونی در حال سودجویی در بازار هستند که نقش استانداران برای مدیریت و کنترل این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا مردم برای تهیه کالاهای اساسی خود دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم مدیریت استانداران از ابتدای اجرای این سیاست ها، عنوان کرد: بعد از تذکری که به وزیر کشور درباره عملکرد استانداران در این زمینه دادیم، جلسه هماهنگی با استانداران از سوی وزارت کشور برگزار شد تا آنها برای اعمال مدیریت، عدالت و نظارت در جریان توزیع کالاهای اساسی و قیمت گذاری آن جدی تر عمل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداران باید نهادهای وابسته به بازار در استان خود را دقیق کنترل کنند، اظهار داشت: متأسفانه هر روز شاهد نوسان قیمت ها در استان های مختلف هستیم که به علت عدم نظارت کافی بر بازار است.

محمدصالحی دارانی همچنین با تأکید بر اینکه استانداران در رأس جلسات استانی برای بررسی وضعیت اقتصادی مردم هستند، گفت: هماهنگی های لازم با نهادهای مختلف استانی به ویژه تعزیرات، از سوی استاندار صورت می گیرد که متأسفانه این هماهنگی ها تا کنون به درستی انجام نشد و در وهله اول افزایش قیمت روغن و ماکارونی باعث شد اکثر مغازه داران اقلام و کالاها را از مغازه های خود خارج کنند که وضعیت را بحرانی تر کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید بسیج عمومی در استان ها با فرماندهی استاندار و در کنار آن تعزیرات شکل گیرد تا قیمت ها کنترل شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =