کد خبر 6070
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

میرسلیم:

باید از صنعت خودروسازی پشتیبانی شود/ مردم برای حفظ ارزش پول متقاضی خرید خودرو هستند

باید از صنعت خودروسازی پشتیبانی شود/ مردم برای حفظ ارزش پول متقاضی خرید خودرو هستند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه افرادی که می‌پندارند چاره حل مشکلات صنعت خودرو، واردات است، اشتباه می‌کنند، گفت: بازار خودرو کشور انحصاری نیست.

به گزارش نمایندگان ما، سید مصطفی آقامیر سلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد خودروسازان، گفت: با وجود اینکه ظرفیت تولید خودروسازان یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه است اما تولید کنونی این شرکت‌ها ۹۰۰ هزار دستگاه است؛ این رویه باید اصلاح شود تا نیازهای مردم تامین شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق این مهم باید سلسله اقدامات اقتصادی و مدیریتی شکل گیرد؛ هزینه‌های مالی خودروسازان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است اگر این هزینه‌ها، حذف شود قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات مدیریتی خودروسازان، اضافه کرد: با وجود اینکه خودروسازان دولتی نیستند اما دولت مدیران این شرکت‌ها را منصوب می‌کند دولت باید ۵ درصد سهام خود در ایران خودرو و ۱۷ درصد در سایپا را رها کند و اجازه اجرای قانون تجارت را صادر کند تا بتوان از مدیران این مجموعه‌ها سوال و بازخواست کرد.

میرسلیم در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت،  تصریح کرد: برای رفع مشکلات و نواقص کیفی خودروهای تولیدی باید در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری شود که برای این موضوع نیز باید پشتیبانی صورت گیرد چراکه با وضع کنونی، خودروسازان نمی‌توانند برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه باید از صنعت خودروسازی پشتیبانی شود زیرا سقوط این صنعت خسارت‌هایی در حوزه اشتغال و تولید ایجاد می‌کند، ادامه داد: مردم از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند و حق با مردم است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه افرادی که می‌پندارند چاره حل مشکلات صنعت خودرو، واردات است، اشتباه می‌کنند، ادامه داد: بازار خودرو کشور انحصاری نیست.

میرسلیم تقاضا در بازار خودرو را کاذب توصیف کرد و گفت: مردم به دنبال خرید خودرو نیستند و برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود به سراغ سرمایه‌گذاری در بازار خودرو و مسکن می‌روند.

انتهای پیام

کد خبر 6070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =