کد خبر 6076
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

رحیمی:

آمریکا عامل اصلی فشارهای اقتصادی بر مردم است

آمریکا عامل اصلی فشارهای اقتصادی بر مردم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها به دنبال حمایت از مردم ایران و خواهان کاهش فشار اقتصادی هستند باید به برجام و تعهداتش برگردند.

به گزارش نمایندگان ما، جلیل رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع مداخلانه جویانه دولت آمریکا در امورداخلی ایران، گفت: مشکلی که همه جامع بشریت و کشورهای مستقل دارند فهم اندک آمریکا از واقعیت ها است. در بسیاری از کشورها حتی در آمریکا و اروپا نیز به دلایل مختلف مردم اعتراض دارند و در خیابان ها تجمع می کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اظهارات مداخله جویانه آمریکایی ها جای تعجب دارد، زیرا شرایط سخت اقتصادی و افزایش قیمت ها را تحریم های آمریکایی ایجاد کرده و ایران نیز از فعالیت های ضلح آمیز هسته ای خود کوتاه نمی آید، زیرا برجام را امضا و به تعهدات مان عمل کردیم حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اقدامات ایران را تایید کرد اکما چرا آمریکا از برجام خارج شد؟

وی بیان کرد: هر آدمی که  ابتدایی ترین توانمندی عقلی برخوردار باشد متوجه پرت و پلا گویی آمریکایی ها می شود؛ آنها عامل اصلی گرانی ها و مسائل کنونی ایران هستند، ایران در دور جدید مذاکرات به همه تعهدات برجامی برگشته اما طرف آمریکایی  مذاکرات را به حاشیه برده و به اصلاح می خواهد گفتگو را به بن بست بکشاند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: آمریکایی ها درک درستی از نحوه تعامل با دیگران ندارد. رفتاری که ۴ دهه با چینی ها، شیلی، برزیل، اروگوئه و کشورهای دیگر داشته اند مصداق عدم رفتار صحیح آمریکایی ها است. مگر آمریکایی ها سال ها در خاک افغانستان نبودند؟ در نهایت دیدیم چگونه ناگهان از آن کشور رفتند و چه مسائلی برای مردم افغان به بار آوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : ما با کسی در جهان سر و کار داریم که درک درستی از منافع خود و جهان ندارد. ادعا می کند که از مردم ایران حمایت می کند اما حمایت درست این بود که وقتی ایران تعهدات برجامی خود را اجرایی کرد واشنگتن زیر تعهداتش نمی زد اما متاسفانه این شیوه رفتار عادت آمریکایی ها است و فکر می کند مردم جهان مانند دهه ۱۹۴۰-۱۹۵۰ شعار آمریکایی ها را قبول دارند اما در واقع حنای آمریکا دیگررنگ ندارد و عامل بدبختی های عالم رفتار آمریکایی ها است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =