کد خبر 6095
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

با تصویب مجلس؛

دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا با استفاده از منابع داخلی خود مولد اضطراری ایجاد کنند

 دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا با استفاده از منابع داخلی خود مولد اضطراری ایجاد کنند

نمایندگان مردم در مجلس دستگاه های اجرایی را مکلف کردند تا با استفاده از منابع داخلی خود مولد اضطراری با ظرفیت کافی ایجاد کنند و علاوه بر مواقع اضطراری در مواقع کمبود در شبکه برق کشور نیز این مولدها را برای تامین بخشی از مصرف خود و یا برای تحویل برق به شبکه مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور با ماده ۱۷ این طرح با ۱۷۸ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این ماده؛ مندرج در بند ج ماده واحده لایحه قانونی درخصوص اصلاح تبصره ۸۰ قانون بودجه ۱۳۵۶ کل کشور مصوب ۳۰ بهمن ۱۳۵۸ به وزیر نیرو تنفیذ می شود.

همچنین نمایندگان با ماده ۱۸ طرح مذکور با ۱۹۰ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۸؛

تعرفه سوخت نیروگاه های خود تأمین که بنا بر اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می کنند، به میزان سوخت معرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف معادل تعرفه سوخت نیروگاهی براساس متوسط بازدهی نیروگاه های حرارتی سال قبل تعیین می شود.

تبصره: بالاترین مقام کلیه وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، مراکز نظامی، شهرداری ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و دیگر تاسیسات و ساختمان ها به تشخیص سازمان پدافند غیرعامل مکلفند با استفاده از منابع داخلی خود مولد اضطراری با ظرفیت کافی ایجاد کنند و علاوه بر مواقع اضطراری در مواقع کمبود در شبکه برق کشور نیز این مولدها را برای تامین بخشی از مصرف خود و یا برای تحویل برق به شبکه مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام

کد خبر 6095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =