کد خبر 6205
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

دلخوش:

کشورهای همسایه تمام آب‌های مرزی را برای خودشان برداشته و این موجب بروز گرد و غبار شده است

آلودگی هوا در صحن بررسی می‌شود
کشورهای همسایه تمام آب‌های مرزی را برای خودشان برداشته و این موجب بروز گرد و غبار شده است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس نسبت به بهره‌برداری نادرست کشورهای همسایه از منابع آب انتقاد کرد که رئیس مجلس در پاسخ آن از بررسی این موضوع در صحن خبر داد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروزه شاهد وجود آلایندگی و گرد و غبار در کشور هستیم که موجب شده زندگی مردم مختل شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۰ اصل قانون اساسی در ارتباط با مصونیت جان و مال مردم، حفاظت از تمامیت ارضی، عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها، محیط زیست و استقلال کشور است که همگی آنها حقوق مردم را مورد اشاره قرار داده است.

وی ادامه داد: برخی کشورهای همسایه تمام آب‌های مرزی را برای خودشان برداشته و این موجب بروز گرد و غبار شده است؛ بنابراین باید تیمی متشکل از کمیسیون‌های عمران، انرژی و غذایی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا از حقوق مردم و ملت دفاع کند.

دلخوش افزود: باید وزیر امورخارجه نسبت به این موضوع پاسخگو باشد زیرا ۷ الی ۸ کشور در اطراف کشورمان از عهدنامه‌ها به نادرستی استفاده می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: در ۵ الی ۶ سال آینده شاهد بحران آب در دنیا خواهیم بود و کشورمان نیز درگیر این مهم خواهد شد لذا از امروز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا گفت: روز گذشته طی جلسه‌ای موضوع مذکور مورد بررسی قرار گرفت زیرا آلودگی آب، خاک و هوا از جمله چالش‌های جدی در کشورمان، منطقه و دنیا محسوب می‌شود؛ شرایط امروز محیط زیست موضوع اول بسیاری از کشورها است لذا فراکسیون و کمیسیون‌های مجلس نسبت به این موضوع کار خواهند کرد و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی موضوع مذکور را پیگیری خواهند کرد تا مسئولان دولت نیز گزارشی ارائه دهند.

انتهای پیام

کد خبر 6205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =