کد خبر 6212
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

حسینی:

۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ریزگردها مصوب شده است

۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ریزگردها مصوب شده است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در گفت و گویی که با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور داشتم اعتباری که برای ریزگردها مصوب شده ۳۲۵ میلیارد تومان اعلام شد که توزیع آن بین استان ها بر اساس برنامه مصوب ستاد است.

به گزارش نمایندگان ما، سیدکریم‌ حسینی نماینده مردم اهواز، باوی کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار به میزبانی ریاست سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور  اظهار کرد: نمایندگان ۱۲ وزارتخانه در این نشست حضور داشتند. در این جلسه کارهایی که تاکنون انجام شده و در مورد کانون های داخلی ریزگردها مورد بحث و مشورت قرار گرفت. کارهای صورت گرفته در سالهای اخیر بدون نتیجه باقی مانده، برای مثال آبیاری نهال های کاشته شده بصورت ناقص انجام شده و این منجر به از بین رفتن نیمی از نهال های کاشته شده گردیده که این خود گواه بر بی ثمر بودن طرح های گذشته است.

وی افزود: به همین منظور کارگروهی از این ستاد در هفته آتی در استان خوزستان حاضر شده و آخرین وضعیت کانون این ریزگردها را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین وزارت نیرو مکلف شد حق آبه کانون های ریز گردها را اعلام نموده و همچنین برنامه های سازمان منابع طبیعی اعلام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مذاکراتی در سطح سفرا با کشورهای ترکیه، عراق و سوریه صورت گرفته و مقررشده دو گروه از کارشناسان خبره در خردادماه به کشورهای عراق و سوریه اعزام شوند و با مقامات دو کشور جهت اتخاذ تصمیمات جدی و عملی مذاکره نمایند.

حسینی خاطرنشان کرد: در گفت و گویی که با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور داشتم اعتباری که برای ریزگردها مصوب شده ۳۲۵ میلیارد تومان اعلام شد که توزیع آن بین استان ها بر اساس برنامه مصوب ستاد است. همچنین اعتبارات دیگری که در جهت پدیده ریزگردها مصوب شده، در دو موضوع بیابان زدایی و آبخیز داری به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان که این موضوع از دیگر مصوبات ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار بوده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان گفت: از مطالبه مردمی که از طریق بنده به این ستاد منتقل شد می توان به رایگان نمودن درمان مراجعین به مراکز درمانی در اثر پدیده ریزگردها اشاره نمود که معاون رئیس جمهور و نماینده وزیر بهداشت در جلسه حضور داشتند و این موضوعات را مورد تاکید قرار دادند. نمایندگان مردم ضمن حضور در این جلسات تمام این موارد را تا پایان حصول نتیجه پیگیری خواهند نمود.

انتهای پیام

کد خبر 6212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =