کد خبر 7761
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

حسینی:

غفلت از اصول و پرداختن به فروع از عوامل اصلی انحطاط دولت‌ها است

غفلت از اصول و پرداختن به فروع از عوامل اصلی انحطاط دولت‌ها است

نماینده مردم اهواز در مجلس ضایع کردن اصول، پرداختن به فروع، مقدم داشتن نالایق‌ها و عقب راندن برترها را ۴ نشانه انحطاط دولت‌ها دانست و گفت: برای حل مشکلات کشور باید از افراد شایسته استفاده کرد و پست‌های کلیدی را به آنها سپرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) در نطق میان دستور با بیان اینکه ۴ چیز نشانه انحطاط دولت ها است، گفت: ضایع کردن اصول، پرداختن به فروع، مقدم داشتن نالایق ها و عقب راندن برترها ۴ نشانه انحطاط دولت ها است. در هر نظامی اصول و فروعی است که هر یک جایگاهی دارد و نباید از اصول غفلت کرده و به کارهای فرعی و بدون اولویت پرداخت ضمن اینکه از افراد شایسته باید استفاده کرد و پست های کلیدی را به آنها سپرد نه آنها که کاری ازشان بر نمی آید که اگر جز این باشد، کارها به سامان نمی رسد.

وی ادامه داد: این روزها با گذشت یک سال از فعالیت دولت سیزدهم، ضمن تشکر از اقدامات خوب دولت، انتظار می رود در رفع مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، تقویت فضای کسب و کار و بسط عدالت و رفع تبعیض در جامعه بیش از پیش تلاش کند همچنین سپردن مسئولیت به دست افراد نالایق و بی تحرک خلاف وعده ها است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به مسائل استان خوزستان عنوان کرد: از ابرچالش های استان، سوءمدیریت و بیکاری جوانان است. سهم خوزستان از حق آبه شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی و همچنین سایر موارد باید تعیین شود همچنین حق مسلم خوزستان از تولید نفت، حق آلایندگی و عوارض شهرداری ها و مسئولیت اجتماعی است که باید به طور شفاف، مشخص و پرداخت شود.

حسینی افزود: در خصوص پدیده ریزگردها، دولت باید نتیجه اقدامات ستاد ملی در کشورهای همسایه و نتیجه اقدامات دستگاه های اجرایی در کانون های داخلی استان و همچنین برنامه تخصیص و توزیع اعتبارات ۳۲۵ میلیارد تومانی ریزگردها و اعتبارات ۳ هزار میلیارد تومانی بیابان زدایی را به صورت شفاف اعلام کند.

وی با ارائه تذکراتی به وزرا در خصوص حوزه انتخابیه خود پرداخت و افزود: آب شرب مردم اهواز، کوت عبدالله، ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه در برخی نقاط شهری و روستایی از نظر کمیت و کیفیت مشکلات جدی داشته و نیاز به تکمیل طرح های نیمه تمام و تزریق اعتبارات لازم است همچنین طرح های جامع شبکه فاضلاب در شهرهای حمیدیه، ویس، شیبان و ملاثانی هرچه سریع تر آغاز شود.

انتهای پیام

کد خبر 7761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =