کد خبر 17116
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

پژمانفر:

تکمیل طرح‌های مستهلک و نیمه تمام دولت های قبل از برکات دولت رئیسی است

 تکمیل طرح‌های مستهلک و نیمه تمام دولت های قبل از برکات دولت رئیسی است

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانونی اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مستهلک دولت‌های قبل از برکات دولت آقای رئیسی است هرچند این طرح‌ها توسط دولتهای قبل افتتاح و در عمل بودجه آنها قبلا پیشخور و هزینه شده است.

به گزارش نمایندگان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: دولت‌های گذشته با کلنگ زنی طرح ها، برای خود فضای رسانه ای درست می کردند و با توجه به عمر هشت ساله دولت‌ها این طرح‌ها رها می شد و کاری برای تکمیل آنها صورت نمی گرفت.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های خوب آقای رئیسی این بود که بنا را بر این گذاشت که طرح‌های از قبل مانده را در اولویت اجرا و تکمیل قرار دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون نیز دولت تکمیل طرح های با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد را در دستور کار خود قرار داده است و در همین مدت ۲ سال نیز حجم زیادی از این طرح‌ها راه انداری شده است و در حال ارائه خدمت هستند.

پژمانفر افزود: هر کدام از این طرح ها که با تاخیر افتتاح شود دولت باید هزینه زیادی برای فرسودگی و استهلاک آنها بپردازد به عنوان مثال ساختمان یک ورزشگاه نیمه تمام در سال هزینه نگهداری و استهلاک زیادی را به دولت تحمیل می کند.

وی به فهرستی از طرح های نیمه تمام در کشور اشاره و اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ نیز تکمیل طرح های نیمه تمام را پیگیری می کند اما در این میان و با توجه به مساله کم آبی در کشور اصرار داریم موضوع تکمیل طرح های آبی و سدهای نیمه تمام در اولویت قرار گیرد.

بر اساس اعلام معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 17116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =