کد خبر 6253
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

اسماعیلی خبر داد

برگزاری اولین جلسه با دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی

برگزاری اولین جلسه با دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توضیح آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، اظهار کرد: این طرح در مجلس دهم تصویب شده و جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که شورا ایراداتی را نسبت به آن مطرح کرد و طرح جهت رفع اشکالات به مجلس بازگشت، اما بررسی آن به دلیل اتمام دوره مجلس دهم متوقف ماند.

وی با بیان اینکه بنده چندین نامه به آقای «رئیسی» رئیس جمهور و آقای مخبر معاون اول نوشته و از آنها خواسته‌ام تا نظر پیشنهادی خودشان را درباره ادامه این روند یعنی موافقت و یا مخالفت با تشکیل این وزارتخانه را مطرح کنند، گفت:چرا که تشکیل این وزارتخانه باید از سوی دولت انجام شود لذا نمی‌شود که مجلس کار را پیش ببرد و در نهایت دولت با آن مخالفت کند یا نظر دیگری داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اخیرا بنده درباره تشکیل وزارت بازرگانی جلسه‌ای با آقای اسماعیلی مسئول دفتر آقای رئیس جمهور داشتم که در این جلسه موافقت دولت با تشکیل این وزارتخانه مطرح و مقرر شد که نامه موافقت به صورت کتبی رسما اعلام شود.

اسماعیلی بیان کرد: اولین جلسه برای تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل و بحث های کلی برای رفع ایرادات برگزار شد.

وی بیان کرد: قطعا پس از موافقت دولت رسیدگی به طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون کلید خواهد خورد و با کرشناس و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌ها موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا طرحی پخته و جامعی را برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنیم.

نماینده گرمی در مجلس درباره اهمیت تشکیل این وزارتخانه، گفت: تشکیل این وزارتخانه می‌تواند چرخه معیوبی که در حال حاضر در بخش توزیع کالاها را داریم را از بین ببرد و یک نقش اساسی برای رفع این معضل ایفا کند.

انتهای پیام

کد خبر 6253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =