کد خبر 6292
۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

نوروزی:

نباید فرهنگ و تمدن خود و همچنین افتخارات‌مان را حراج کنیم

نباید فرهنگ و تمدن خود و همچنین افتخارات‌مان را حراج کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما ملتی متمدن و با فرهنگ هستیم و نباید فرهنگ و تمدن خود و همچنین افتخارات‌مان را حراج کنیم، گفت: اشیاء باستانی پیشینه و ناریخ ما هستند و باید حفظ شوند.

به گزارش نمایندگان ما، رحمت الله نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انصراف موقت نمایندگان طراح طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» از ادامه رسیدگی این طرح بحث‌برانگیز تاکید کرد: ما صاحب میراث گران‌بهای فرهنگی هستیم؛ فرهنگ تمدن ایرانی در دوران باستان دارای غنای فرهنگی بود به گونه‌ای که سلسله‌های حکومتی نظیر سلوکیان به ایران آمدند تا بر ما غالب شوند، اما تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ما قرار گرفتند.

وی گفت: ما ملتی متمدن و با فرهنگ هستیم و نباید فرهنگ و تمدن خود و همچنین افتخارات‌مان را حراج کنیم؛ کتیبه‌های داریوش و همچنین آثار به جا مانده از زمان دیاکو، اشکانیان و ساسانیان جلوه‌ای از تمدن ایران است که نباید دچار آسیب شوند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: من موافق طرح استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها نیستم چراکه امروز مشاهده می‌کنیم بسیاری از این آثار به یغما رفته در گذشته که پیشانی تمدنی ما هستند در موزه لوور پاریس در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. طراحان این طرح به تاکیدات امامین انقلاب توجه کنند و بدانند که این اشیاء باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند.

انتهای پیام

کد خبر 6292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =