کد خبر 6302
۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

نوروزی:

باید با فعال کردن دیپلماسی آبی، از حقابه‌های خود استفاده کنیم

باید با فعال کردن دیپلماسی آبی، از حقابه‌های خود استفاده کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با تاکید بر لزوم پیگیری موضوع حقابه‌ ایران توسط وزارت امور خارجه گفت: باید با فعال کردن دیپلماسی آبی، از حقابه‌های خود استفاده کنیم چراکه یقیناً تا ۲۰ سال آینده در خاورمیانه با بحران آب مواجه خواهیم بود.

به گزارش نمایندگان ما، رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با اشاره به شیوع بحران ریزگرد در کشور اظهار کرد: با اعتباراتی که امسال برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته‌ایم، امیدوارم وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین سازمان‌های مدیریت بحران و محیط زیست پای کار بیایند و برنامه‌هایی کوتاه، میان و بلند مدت را طراحی کنند. علت بخشی از بحران ریزگردها، داخلی است و مرتباً در کمیسیون آب و منابع طبیعی جلساتی را برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای پروژه سدسازی داپ ترکیه گفت: با اجرای این طرح در ترکیه، سدهای ارس و خداآفرین در ایران دچار آسیب می‌شوند؛ بر همین اساس همه دستگاه‌های متولی به ویژه وزارت امور خارجه باید موضوع حقابه‌ ایران را پیگیری نمایند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با غیر قانع کننده دانستن پاسخ های وزیر خارجه به مجلس درباره علت عدم انجام اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه در خصوص سدسازی‌های بی‌رویه ترکیه، تاکید کرد: باید با فعال کردن دیپلماسی آبی، از حقابه‌های خود استفاده کنیم چراکه یقیناً تا ۲۰ سال آینده در خاورمیانه با بحران آب مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

کد خبر 6302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =