کد خبر 6328
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

حسینی:

معاونین پارلمانی باید زمینه همراهی هر چه بهتر نمایندگان مجلس در روند اجرای مصوبات را فراهم سازند

معاونین پارلمانی باید زمینه همراهی هر چه بهتر نمایندگان مجلس در روند اجرای مصوبات را فراهم سازند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور بر اهمیت تعامل صمیمانه دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: معاونان پارلمانی وزاتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی رابطه صمیمی، صادقانه و صریح با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در دستورکار قرار دهند.

 به گزارش نمایندگان ما، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور امروز در یازدهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و دستگاههای اجرایی که به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه آبادان معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور، استاندار خوزستان، معاون اقتصادی ‌و امور زنان رئیس جمهور، هلال احمر، آتش نشانی و ستاد بحران در محل حادثه حضور یافتند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه  غم‌بار عده‌ای که عاملان و بانیان آن در دولت قبل بودند به جای این که پاسخگو باشند، مدعی و طلبکار شدند و دولت را مورد هجمه قرار دادند در حالی که دولت کوچکترین قصور و کوتاهی را نمی پذیرد و همه امکانات را بسیج کرد.

وی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری برای افزایش تعامل بین مجلس و دولت، گفت: بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رابطه قوه مجریه و مقننه بسیار راهگشا و مفید بود. ایشان ضمن درخواست برای همکاری صمیمانه دو قوه، نکاتی در خصوص نحوه تعامل قوا بیان کردند که می تواند کمک بسیار بزرگی در تعامل و همکاری هرچه بهتر و سازنده بین دولت و مجلس باشد.

حسینی خاطرنشان کرد:  مدیریت کشور  از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های زیادی  برخوردار است لذا همه باید در بیان مشکلات و ارائه راهکارها به گونه‌ای سخن بگویند که دشمنان نتوانند از آن سو استفاده کرده و سیاه‌نمایی کنند. در بیان مسائل و اطلاع رسانی نباید دقت فدای سرعت شود لازم است مراقبت کنیم تا مسائل و موضوعات فرعی جای مسائل اصلی را نگیرند و قطعا نمایندگان محترم نیز در نحوه بیان و پیگیری مطالبات مردم از مسائل و مقدورات بودجه آگاهند تا  مطالباتی خارج از قانون و مقررات مطرح نشود. گاهی مطالبه خارج از قوانین و شرایط زمینه ای برای سوء استفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: معاونین پارلمانی باید حضور فعال و موثر داشته  و زمینه همراهی هر چه بهتر نمایندگان مجلس در روند اجرای مصوبات را فراهم سازند و لازم است مصوباتی که اجرایی می شود برای مردم و جامعه تبیین و تشریح شود. معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه همچنین لازم است نطق ها و سخنان مطرح شده در مجلس شورای اسلامی را با حساسیت پیگیری کنند همه باید مراقبت کنیم  تا از تحریف و تفسیر های یک طرفه جلوگیری شود و نباید از کنار مسائل و موضوعاتی که مطرح می شود بی تفاوت عبور کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: رییس جمهور همواره گزارش روزانه نظرات نمایندگان مجلس و پاسخ های ارائه شده را مطالبه می کنند لذا لازم است معاونین پارلمانی به طور منظم گزارش عملکرد خود را ارائه کنند.   معاونین پارلمانی باید تعامل و گفت‌وگوی نزدیکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و به طور فعال موضوعات و مشکلات مطرح شده را پیگیری و حل و فصل کنند البته وزرا نیز لازم است اختیارات لازم را به معاونین پارلمانی بدهند تا آنها بتوانند به سهولت مشکلات را پیگیری کند.

انتهای پیام

کد خبر 6328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =