کد خبر 6338
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

نیکزاد:

دغدغه مجلس شورای اسلامی مسائل مردم و اقتصاد است

دغدغه مجلس شورای اسلامی مسائل مردم و اقتصاد است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه‌ و رویکرد مجلس شورای اسلامی مسائل مردم، اقتصاد، فرهنگ، اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عزتمندی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: باید برنامه هفتم که قرار است نوشته شود رسیدگی به مناطق محروم کشور دیده شود.

وی افزد: باید جدیتی در مباحث اساسی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور شکل بگیرد لذا مجلس با این رویکرد آمده است که دغدغه‌اش مردم، اقتصاد، فرهنگ، فرمایشات رهبر، عزتمندی جمهوری اسلامی ایران باشد اما متاسفانه تذکراتی که رهبر معظم انقلاب دادند و به صراحت فرمودند که ساختار بودجه که مد نظر ایشان بوده اتفاق نیفتاده لذا دولت باید آن را اصلاح و مجلس هم چکش‌کاری می‌کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی که شکل گرفت و رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم لقب انقلابی دادند و ما خوشحال بودیم از این قضیه اما انقلابی بودن شرط آن است که انقلابی بمانیم در وسط کار یک عزیزی عنوان کرد که این لقب انقلابی را از مجلس پس بگیرید حضرت آقا مجدد به این موضوع تاکید داشتند و در شروع اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی هم رهبر فرمودند مجلس انقلابی یک حقیقت و واقعیت است و مجدد بر انقلابی بودن مجلس با شروطی که برای نمایندگان مجلس عنوان کردند تاکید فرمودند.

نیکزاد ادامه داد: از روز اول که مجلس شورای اسلامی تشکیل شد دغدغه ما مردم و معیشت مردم بود ما خودمان را نوکر مردم و پیرو و سرباز ولایت فقیه دانستیم؛ ما بنا به دیدگاهی که فراتر از مجلس داشتیم و جایگاه مجلس شورای اسلامی که در درون و نظام سطه‌پذیر و سلطه‌گر در دنیا مستقر است و بنا به گفتمان رهبر معظم انقلاب و امامین انقلاب ما نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر هستیم بلکه می‌خواهیم یک حکومت نوینی را به نام حکمرانی اسلامی و دین اسلام در دنیا بنا کنیم و به یک  تمدن اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است برسیم؛ با این دیدگاه ما شهادت شرعی می‌دهم ما هر آنچه در توان داشتیم حتی به دولت قبل  هم در مجلس کمک کردیم و نیز تمام توان ما این است که دست دولت را بگیریم و به معیشت و اقتصاد مردم کمک کنیم.

نیکزاد بیان کرد: بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مردم جهت حضور یک عزیز انقلابی برای تشکیل یک دولت انقلابی دعوت کردند و معنی این دعوت این نبود که برخی می‌نویسند مجلسی‌ها وکیل الدوله‌اند، دولت اگر انقلابی نباشد؛ ما برنمی‌تابیم آن دولت بماند، دولت، دولت اسلامی است تکلیفی که مقام معظم رهبری بر همه دولت‌ها داشتند این بود که ما از همه دولت‌ها حمایت کنیم لذا این دعوت جهت احیای اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه نظام و دولت بود.

وی افزود: قانونی در عرصه سیاسی و امنیتی در مجلس مصوب شد بنام قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم؛ این قانون به دولت اختیار می‌داد که با اقتدار در برابر استکبار بتواند حقوق مسلم مردم را احیا کند که رییس جمهور وقت این قانون را ابلاغ  نکرد کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب فرمودند این قانون خوب است و در عرصه زیرساخت‌ها و  کسب و کار و در عرصه تولید و مسکن قوانین بسیار ارزشمندی گذاشته شد تا اینکه باید این ریل و قطار دولت که انقلابی نبود باید به انقلاب برمی‌گشت.

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفتیم کسی بیاید که اصلح باشد و سکان قوه مجریه را بدست بگیرد برای اینکه اعتقاد داریم که یک اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی دولت باید اتفاق بیفتد؛ غیر از دولت، شخص رییس دولت باید کسی باشد که سلامت اخلاقی و فکری داشته باشد خدمت به خلق خدا را فرض بداند، فسادستیز باشد، در بین مردم با مردم و درکنار مردم باشد، از پشت شیشه ماشین آمار نگیرد در مباحث بین‌المللی بتواند عزتمندانه از نظام مقدس اسلامی و آرمان‌های الهی و انسانی جمهوری اسلامی دفاع کند ما این را در شخص رییس جمهور دیدیم و می‌بینیم.

نیکزاد افزود: هدف دیگر ما این بود کارهای اساسی مربوط به حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و زیربنایی دولت شتاب بگیرد زیرا باید رویکرد دولت عدالت محور و رسیدگی به کسانی باشد که از این غافله جا ماندند و نیز رویکرد دولت باید توجه به مناطقی باشد که نتوانستند از دلارهای هفت تومانی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: همچنین باید رویکرد بودجه این باشد که ما بتوانیم مناطقی که کم‌برخوردار هستند برای آنها دولت انقلابی و حافظ منافع آنها باشیم و در این راستا باید یک جدیتی در مباحث اساسی، سیاسی فرهنگی و اجتماعی کشور شکل بگیرد لذا مجلس با این رویکرد آمده است که دغدغه‌اش مردم، اقتصاد، فرهنگ، فرمایشات رهبر، عزتمندی جمهوری اسلامی ایران باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخلافی عدالتی که باید در جمهوری اسلامی رخ دهد بیش از ۸۵ درصد بودجه کشور در اختیار وزرا است بودجه باید به نسبت عدالت بین استانداران توزیع شود این عیب است ما در حوزه اجرا، استانداری و فرمانداری دخالت کنیم و بنای ما این نیست و در این سفرها با همراهی دستگاه‌ها بنا داریم گرهی از حوزه انتخابیه باز کنیم چون در کشور جمهوری  اسلامی از چهار هزار میلیارد تومان، ۸۰ تا ۸۵ درصد آن متمرکز در تهران است که اشتباه است.

وی گفت: این قضیه قدرت مانور نمایندگان عالی دولت در مناطقی که استانداران هستند را کاهش می‌هد؛ لذا ما آمده‌ایم که گرهی از مناطق با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها باز کنیم و از آنچه در شان  جمهوری اسلامی و ۲۴۰ هزار شهید انقلاب است دفاع کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی امروز شامگاه گذشته به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان‌جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

بازدید از روستای حاجی‌آباد و سایت ۵۰ هکتاری پروژه مسکن ملی شهرستان بشرویه، زیارت گلزار شهدا و حرم مطهر حضرت موسی الکاظم(ع) طبس، بازدید از محور طبس - یزد و محور ورودی دیهوک، بازدید از محل اجرای طرح مسکن ملی طبس، شرکت در نشست جمع بندی سفر و بررسی پروژه ها و مصوبات در محل فرمانداری طبس، مصاحبه مطبوعاتی و حرکت به سمت یزد بصورت زمینی از برنامه‌های دومین روز سفر(چهارشنبه) نایب رییس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی است.

در این سفر، معاونین وزرا و مدیران ستادی از شهرستان‌های فردوس و سرایان بازدید و نتایج آن را در جلسه جمع‌بندی مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام

کد خبر 6338

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =