کد خبر 6382
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

ابوترابی:

اساسی‌ترین اقدام امام راحل ایجاد حکمرانی نوین مبتنی بر ولایت فقیه بود

اساسی‌ترین اقدام امام راحل ایجاد حکمرانی نوین مبتنی بر ولایت فقیه بود

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: امام خمینی (ره) ولایت فقیه را که امروز ستون خیمه انقلاب می باشد از دل متون دینی استخراج و در قالب یک شیوه نوین حکمرانی به دنیا عرضه کرد.

به گزارش نمایندگان ما،ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، بیان کرد: امام(ره) پایه گذار سبک حکومتی نوین در قالب جمهوری اسلامی ایران بود که مبتنی بر نگاه "نه به شرق و نه به غرب" می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سایه ولایت فقیه از تمام بلاهایی که دشمن در این سال ها به سر ما آورد در امان ماند. انقلاب ما با هیچ کشوری کاری نداشت اما علیه ما جنگ را آغاز کردند، داعش را علیه ما ایجاد کردند، ما را تحریم کردند و دانشمندان ما را ترور کردند. اینکه دشمنان با تمام این هجمه های سنگین نتوانستند آسیبی به انقلاب ما وارد کنند، علت آن ولایت فقیهی است که آن مردی الهی از دل قرآن آن را بیرون آورد و اجرایی ساخت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب بوده و توسط حضرت امام از متون های دینی استخراج شد. ولایت فقیه امروز تکیه گاه اصلی کشور در همه ابعاد است. این حکمرانی جدید جمهورت نظام را حفظ کرد و حتی مانعی برای تعامل با تمام کشورهای جهان جز رژیم اشغالگر قدس ندارد. این حکمرانی ما را به یک ابرقدرت تبدیل کرد. هم شرق و هم غرب یک طرف میز مذاکرات هسته ای بوده و ما به تنهایی در طرف دیگر ایستاده ایم.

ابوترابی گفت: اساسی ترین اقدام امام (ره) که برخاسته از دین بود، مدل حکمرانی جدید مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است که نگذاشت انقلاب به بن بست برسد. در یک کلام همان طوری که حضرت امام فرمودند باید پشت سر ولایت فقیه گام برداشت تا به مملکت آسیب وارد نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =