کد خبر 6353
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

ابوترابی:

کسانی که در انتصاب مدیران اجرایی دخالت دارند، باید رد صلاحیت شوند

کسانی که در انتصاب مدیران اجرایی دخالت دارند، باید رد صلاحیت شوند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان باید نمایندگانی را که در انتصاب مدیران اجرایی دخالت می‌کنند، رد صلاحیت کند.

به گزارش نمایندگان ما، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران اجرایی تاکید دارند، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران اجرایی، لطف بزرگ ایشان در حق نمایندگان بود چرا که بسیاری از هم حزبی‌ها، نمایندگان را تحت فشار قرار می‌دهند تا زمینه‌ساز پست گرفتن آنها شوند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این ورود نمایندگان به انتصاب افراد به سمت‌های اجرایی، آنها را از انجام مسئولیت اصلی‌شان یعنی قانونگذاری و نظارت باز می‌دارد و لذا نماینده باید انجام وظایف اصلی قانونی خود را همواره در دستور کار داشته باشد و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که جزو وظایف قانونی‌شان نیست، پرهیز کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی باید ضمانت اجرا داشته باشد، شورای نگهبان باید در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس این ملاک را مدنظر قرار دهد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان باید با صدور اعلامیه‌ای به اطلاع همگان برساند که «دخالت در انتصاب مدیران اجرایی» از سوی نمایندگان از موارد و مصادیق ردصلاحیت نامزدهای انتخابات خواهد بود و لذا کسانی که در انتصاب مدیران اجرایی دخالت دارند، باید رد صلاحیت شوند.

انتهای پیام

کد خبر 6353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =