کد خبر 6375
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

حدادی در گفتگو با نمایندگان ما:

اعتقاد راسخ امام خمینی (ره) بر نقش مردم در جمهوری اسلامی با صیانت از آرا

اعتقاد راسخ امام خمینی (ره) بر نقش مردم در جمهوری اسلامی با صیانت از آرا

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: متأسفانه عده‌ای تلاش کردند در مسیر انقلاب اسلامی انحراف ایجاد کنند و مردم را از رأس امور بودن پایین بیاورند، اما امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره مردم را ولی نعمتان انقلاب دانسته و از آراء مردم صیانت کرده‌اند.

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، درباره مواضع غیرقابل تغییر بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: حرکت امام(ره) مبتنی بر قرآن بوده و مکتب او بر اساس باور و انگیزه الهی بوده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) همواره بر اساس سیره اهل بیت(ع) گام برمی‌داشتند و به همین دلیل در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی موضع‌گیری کرده و اظهارات ایشان بر اساس مواضع ثابت به عرصه بین‌الملل مخابره می‌شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی چون به پروردگار باور راسخ داشت، توازن سیاسی دنیا را برهم زد و بر همین اساس دکترین ولایت مطلقه فقیه و حکمرانی اسلامی از سوی جمهوری اسلامی به دنیا صادر شد و توانست تأثیرات بسیار بالایی بگذارد.

حدادی گفت: امام(ره) همواره در کنار مردم بوده و به مردم باور و اعتقاد داشت و معتقد بود که مردم همواره در عرصه‌های مختلف پای نظام بوده و در میادین متعدد پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: امام(ره) یک سیاستمدار صدیق و عارف بود و به همین دلیل همواره فاصله‌ای بین حرف تا عمل‌اش وجود نداشت و هر آنچه که بیان می‌کرد را عملیاتی می‌کرد؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم را به تمام‌معنا باور کرده بود و به همین دلیل در قلوب مردم جای داشت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور افزود: توکل بر خداوند و ائمه معصومین(ع) از دستورکارهای همیشگی امام بود و بر همین اساس موضع‌گیری می‌کرد که این مواضع قبل و بعد از انقلاب هیچ تغییری نداشت. البته همین مسیر را هم مقام معظم رهبری طی می‌کنند.

حدادی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای به عنوان خط امام حرکاتی را برای تحریف و تحقیر مکتب امام داشتند که باید مقابل آنان ایستادگی کرد؛ گفت: عده‌ای شعار خط امام را دادند اما عکس آن عمل کردند و تلاش کردند در مسیر امام انحراف ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: آنچه که مبنای حرکت استقلال، آزادی و عدم پذیرش سلطه و تسیلم در برابر استکبار جهانی از موضوعاتی است که برآمده از مکتب امام خمینی(ره) است؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی در وصیت‌نامه سیاسی، الهی خود درباره رموز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که انگیزه الهی و وحدت کلمه این انگیزه‌هاست و به همین دلیل باید مردم مشارکت همه‌جانبه‌ای در امورات کشور داشته باشند، این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی هم امام خمینی(ره) چنین مواضعی را اتخاذ کرده و بعد از انقلاب هم همواره مردم را در رأس امور می‌دانستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای تلاش کردند در مسیر انقلاب اسلامی انحراف ایجاد کنند و مردم را از رأس امور بودند، پایین بیاورند، اما امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره مردم را ولی نعمتان انقلاب دانسته و از آراء مردم صیانت کرده‌اند و به همین دلیل ثبات فعلی جمهوری اسلامی مدیون مواضع و اعتقادات ایشان است.

حدادی افزود: مسیر امام(ره) امروز توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود و اگر هر کسی افتخار آن را دارد که خود را سرباز ولایت می‌داند، باید همواره پیرو مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی بداند و اگر بنا داریم تا مسیر، روش و مسلک امام(ره) را دنبال کنیم، بایستی پیرو مکتب مقام معظم رهبری هم باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 6375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =