کد خبر 6381
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

جوکار:

امام خمینی (ره) زبان گویای مردم بودند/ ایشان نسبت به خواسته های مردم آگاهی کامل داشتند

 امام خمینی (ره) زبان گویای مردم بودند/ ایشان نسبت به خواسته های مردم آگاهی کامل داشتند

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: همراهی با مردم و از مردم کمک خواستن از ویژگی های بارز امام (ره) پس از پیروزی انقلاب بود که نمونه بارز این همراهی مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: ۱۵ خرداد ماه سالروز شروع نهضت حضرت امام(ره) بر علیه نظام استبدادی و نفی هرگونه استیلای بیگانگان بر کشور است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در وهله اول، در مورد دیدگاه عملی حضرت امام باید گفت ایشان محکم، مقتدر، استوار از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ مقاومت کردند و به هیچ عنوان در مقابل رژیم دیکتاتور پهلوی کوتاه نیامدند و با این صبر و مقاومت اراده و ثبات و اقدامات عملی در این حوزه توانستند بر دشمن پیروز شوند.

این نماینده مردم با بزرگ خواندن حرکت امام (ره) افزود: ملت و مسئولین مدیون حرکت حضرت امام (ره) هستیم و اگر این اقدامات مثبت ایشان نبود و این انقلاب به ثمر نمی نشست، ما امروزه زیر استیلای آمریکایی ها در شرایط نامناسبی قرار داشتیم.

جوکار در توضیح چرایی مقبولیت حضرت امام نزد مردم گفت: در وهله بعد بایستی به دنبال علت یابی جایگاه امام در قلوب مردم باشیم و اینکه چرا پیامی که امام می دادند مردم با جان و دل از آن پیروی می کردند، دلیل این تبعیت بی چون و چرا این است که امام از میان همین مردم برخاسته و حرف دل مردم را می زند. حضرت امام دقیقا از خواسته مردم آگاه بودند و زبان گویای مردم بودند

نماینده مردم یزد در پایان با تأکید بر ویژگی مردمی بودن امام خمینی (ره) و ادامه مسیر ایشان توسط مقام معظم رهبری گفت: همراهی با مردم و از مردم کمک خواستن از ویژگی های بارز امام پس از پیروزی انقلاب بود که نمونه بارز این همراهی مردم در دوران  هشت سال دفاع مقدس است که مردم حضور ایشان در جبهه های جنگ و نبرد حق علیه باطل با یک فرمان امام تحقق می پذیرفت. حضرت امام به هیچ عنوان دنبال اشرافی گری نبودند. تمامی این صفات امام  در شخص رهبری قابل رویت است و مقام معظم رهبری به دنبال تحقق روش و منش حضرت امام هستند.

انتهای پیام

کد خبر 6381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =