کد خبر 6413
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با دبیر شورای امنیت ارمنستان دیدار و گفتگو کرد

 نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با دبیر شورای امنیت ارمنستان دیدار و گفتگو کرد

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در رأس هیئتی برای شرکت در نشست سالانه مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در ارمنستان به سر می‌برد، امروز با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیئتی برای شرکت در نشست سالانه مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در ارمنستان به سر می‌برد، روز دوشنبه شانزدهم خردادماه با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین وضعیت روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را مورد بررسی قرار داده و درباره آخرین تحولات منطقه و راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه از جمله در موضوعات زیربنایی، انرژی و اقتصادی تبادل نظر کردند.

طرف ایرانی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره ضرورت حل‌وفصل اختلافات کشورهای منطقه از طریق گفتگو و راه‌های مسالمت‌آمیز، بر حمایت ایران از اجرای توافقات ارمنستان با کشورهای دیگر در زمینه رفع انسداد از محورهای مواصلاتی در چارچوب احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه تأکید کرد.

هیئت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین با خانم آیگول کاسپان رئیس کمیته امور بین‌الملل، دفاع و امنیت پارلمان قزاقستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه از جمله تسهیل و گسترش همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای به ویژه همکاری سه‌جانبه ایران، ترکمنستان و قزاقستان در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت رایزنی کرد.

روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان شش عضو سازمان پیمان امنیت جمعی هستند و با توجه به اینکه ارمنستان ریاست دوره‌ای سازمان را بر عهده دارد، نشست‌های سالانه این سازمان در ارمنستان برگزار می‌شود. پس از نشست مجمع پارلمانی، نشست مقامات ارشد امنیت ملی کشورهای فوق نیز برای پایان ماه جاری برنامه‌ریزی‌شده است.

حضور هیئت پارلمانی کشورمان بنا به دعوت ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه که ریاست مجمع پارلمانی سازمان را بر عهده دارد، انجام پذیرفته است. شرکت و سخنرانی در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، رایزنی با هیئت‌های شرکت‌کننده و دیدار با مقامات دولت و پارلمان ارمنستان، دیگر برنامه‌های هیئت ایرانی در سفر به ارمنستان خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 6413

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =