کد خبر 6426
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

مقتدایی:

مجلس از توسعه روابط تجاری-بازرگانی با قزاقستان حمایت می‌کند

مجلس از توسعه روابط تجاری-بازرگانی با قزاقستان حمایت می‌کند

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون امور بین‌المللی، دفاعی و امنیتی مجلس قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت اعزامی به نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، روز گذشته ( ١۶ خرداد) در حاشیه این نشست، با گوسپان، رئیس کمیسیون امور بین‌المللی، دفاعی و امنیتی مجلس قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به اهمیت گسترش روابط فیمابین در زمینه های مختلف گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر توسعه مناسبات و همکاری ها با کشورهای منطقه از جمله قزاقستان اهمیت می دهد.

وی افزود: به عنوان رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی از هرگونه توسعه روابط تجاری- بازرگانی بین دو کشور حمایت خواهد کرد.

دیدار نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون امور بین‌المللی، دفاعی و امنیتی مجلس قزاقستان

در ادامه این دیدار، گوسمان ضمن ابراز علاقه مندی به گسترش هرچه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجلس قانونگذاری قزاقستان تمایل دارد همکاری ها و مراودات دو کشور در زمینه های مختلف گسترش یابد.

وی با اشاره به نتایج همه پرسی اخیر در رابطه با اصلاحات قانون اساسی قزاقستان افزود: مردم به اصلاحات قانون اساسی که راه را برای رشد و پیشرفت کشور در آینده هموارتر می کند رأی دادند و گسترش روابط و تعاملات با کشورهای منطقه همچون جمهوری اسلامی ایران بویژه در ابعاد سیاسی - اقتصادی و تجاری برای ما حائز اهمیت است و مجالس دو کشور نقش مهمی را در حمایت از این روند ایفاء می کنند.

وی در این راستا، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

لازم به ذکر است در این دیدار، مرتضی محمودوند عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

انتهای پیام

کد خبر 6426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =