کد خبر 6518
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

در جلسه علنی امروز؛

مجلس با رسیدگی دو فوریتی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مخالفت کرد

مجلس با رسیدگی دو فوریتی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رسیدگی به لایحه اصلاح دو ماده از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به صورت دو فوریتی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه علنی امروز یکشنبه  مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با درخواست بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به صورت دو فوریتی مخالفت کردند.

متن لایحه مورد نظر دولت به شرح زیر است:

«ماده واحده – تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به شرح زیر اصلاح می‌شود:
۱- در بند (ز) تبصره (۱)، عبارت "از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران" به عبارت "مازاد بر سقف منابع جزء (۱) بند (ب) و بند (ی) این تبصره" اصلاح و بعد از عبارت "اعمال حساب نماید. " عبارت "تسویه حساب مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویل شده به دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ نیز به همین ترتیب تنفیذ می‌شود. " الحاق می‌شود. همچنین در جزء (۷) بند یادشده، بعد از عبارت "مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر" عبارت "یا مالچ" الحاق می‌شود.

۲- متن زیر به عنوان جزء (۳) به بند (هـ) تبصره (۷) الحاق می‌شود:
۳– در سال ۱۴۰۱ نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات که با احتساب سود بازرگانی، حقوق ورودی آنها حداکثر ده درصد (۱۰%) می‌باشد به یک درصد (۱%) تقلیل می‌یابد. دولت مجاز است با توجه به کاهش منابع حاصل از حقوق ورودی، نسبت به فروش اوراق مالی تا سقف دویست و هشتاد هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۸۰) ریال اقدام نماید.»

با مخالفت نمایندگان مجلس با رسیدگی به این لایحه به صورت دو فوریتی، لایحه مورد نظر دولت به‌صورت عادی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد خبر 6518

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =