کد خبر 6591
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

زنگنه:

نباید این تلقی به وجود آید که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق قشر خاصی جلوگیری شود

نباید این تلقی به وجود آید که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق قشر خاصی جلوگیری شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نباید این تلقی وجود داشته باشد که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق طیف خاصی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا، گفت: چند سالی است که این رویه در بحث حقوق و دستمزد دنبال شده که کسانی که حقوق بالاتری دارند محکوم به افزایش اندک حقوق‌شان بوده یا حتی حقوق‌شان زیاد نمی‌شود. از طرف دیگر تمامی تلاش بر این است که حقوق‌های پایین افزایش بیشتری داشته باشد. این مبنای غلطی  در حوزه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است.

وی افزود: اعتراض خیلی از بازنشستگان هم بر همین مبنا، درست است. قطعا پرداخت حقوق دو میلیونی و یا ۱۰ میلیونی بر اساس شاخص‌هایی بوده که قانون فرد را طبق آن محق دریافت حقوق کرده است. البته این موضوع جدا از بحث رانت است.

این نماینده مجلس گفت: افراد براساس توانمندی‌هایشان حقوق دریافت می‌کنند. حال اینکه بخواهیم یک مرتبه به اسم عدالت ۶۰ درصد حقوق‌های حداقلی را زیاد کنیم و بعد جلوی افزایش حقوق‌های بالاتر را بگیریم درست نیست و باعث می‌شود که افرادی که باانگیزه کار می‌کنند، انگیزه‌شان را از دست بدهند. پس نباید این تلقی به وجود آید که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق قشر خاصی جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد خبر 6591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =