کد خبر 6701
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

نقدعلی مطرح کرد

طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع مردم

طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع مردم

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: «یقیناً طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع مردم و موضوع مورد اجماع حاکمیت است».

به گزارش نمایندگان ما، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قطعاً ثمرات اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بسیار زیاد است با اشاره به حذف یارانه آرد در بخش صنعت اظهار کرد: آرد صنف و صنعت تا دیروز به قیمت ۲۴۰۰ تومان به کارخانه‌های بیسکوئیت سازی، شیرینی سازی، شکلات سازی و تولید ماکارونی داده می‌شد؛ تحویل گندم و آردی که پای دولت ۱۵-۱۰ هزار تومان تمام شده به قیمت ۲۴۰۰ تومان رانتی ۱۴-۱۳ هزار تومانی در هر کیلو گندم بود که در جیب کارخانه‌دار می‌رفت؛ دو و نیم میلیون تن گندم سالیانه به این شکل داده می‌شد و مضافاً نیز این آرد تبدیل به بیسکوئیت و شکلات و سپس صادر می‌شد که از این طریق نیز سودهای سرشاری را به جیب کارخانه‌دارها می‌ریخت.

این نماینده مجلس همچنین درباره تغییر تخصیص ارز ترجیحی برای واردات نهاده‌های دامی تاکید کرد: از ابتدای ورود نهاده‌های دامی تا رسیدن آنها به درهای مرغداری ده‌ها فساد، رانت و دزدی اتفاق می افتاد که نظام پرداخت یارانه هوشمندی که امروز در حال اجرا است جلوی همه این‌ها را خواهد گرفت.

نقدعلی با بیان اینکه «ممکن است اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها آثار تورمی داشته باشد اما یقیناً ثمرات بیشتری به همراه دارد»، خاطر نشان کرد: ما پیش روی خودمان دو گزینه نداشتیم بلکه تنها یک گزینه داشتیم؛ اینطور نبود که بگوییم روند حمایت و عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی را ادامه دهیم یا ندهیم. برای سال ۱۴۰۰ اعتبار ۸ میلیارد دلاری جهت عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی کرده بودیم، اما ۱۶ میلیارد دلار خرج شد؛ برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی ۲۰ میلیارد دلار برای ادامه عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود اما چه بسا این رقم به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسید چون در آبکش پر از روزنه یارانه، روزنه‌های رانت و ناخنک زدن بسیار بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه دولت بر اجرای هر چه با دقت‌تر طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: هر چقدر سامانه‌ها و سازمان‌های نظارتی فعالیت دقیق‌تری داشته باشند، مدیریت و کنترل کیفیت اجرای طرح مطلوب‌تر می‌شود و طرح با کمترین آثار تورمی به اجرا درمی‌آید.

نماینده خمینی شهر در مجلس با اشاره به حمایت‌ها از طرح اصلاح نظام پرداخت تاکید کرد: یقیناً این طرح به نفع مردم و موضوع مورد اجماع حاکمیت است؛ حتی کسانی که نقدهایی را به مرحله اجرا دارند، شک و شبهه‌ای نسبت به اصل طرح ندارند.

نقدعلی به بیان توصیه‌هایی به مردم پرداخت و گفت: از مردم می‌خواهم که صبوری و همراهی کنند و بدانند که حاکمیت جز با نیت خیر برای مردم برنامه ریزی انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام

کد خبر 6701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =