کد خبر 6705
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

لاجوردی:

حفظ محیط زیست محدود به مرزها نیست و وظیفه‌ای همگانی است

حفظ محیط زیست محدود به مرزها نیست و وظیفه‌ای همگانی است

نماینده مجلس ایران در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: موضوع محیط زیستی یکی از مسائل مهم در شرایط کنونی است که باید برای حفظ آن فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش نمایندگان ما،  زهره سادات لاجوردی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی بر اهمیت موضوع محیط زیست  تأکید کرد و گفت: باید برای حفظ محیط زیست فرهنگ‌سازی کنیم.

متن کامل سخنرانی نماینده مجلس ایران در نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی به شرح زیر است:

نمایندگان محترم! خانم ها و آقایان

سلام علیکم
ضرورت و اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و شرایط کنونی جهان بیانگر بحران در این زمینه می باشد.
در این راستا فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست می تواند بسیار مؤثر باشد. متاسفانه همواره آموزش و فرهنگ سازی در موضوعات زیست محیطی مغفول مانده؛ برای دستیابی به آن باید آموزش حفظ محیط زیست را از دوران کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم و آن را تبدیل به یک فرهنگ کنیم.

قرآن کریم در سورۂ هود آیه ۶۱ می فرماید: «هو أنشأکم من الأرض واستعمرکم فیها»
او شما را از زمین آفرید و از شما آبادانی زمین را طلب کرد.

بر اساس این آیه شریفه، آباد نگه داشتن زمین بدون کوشش برای حفظ محیط زیست عملی نخواهد شد. بدون شک تحقق زمینی آباد، در صورتی میسر و ممکن خواهد بود که از محیط زیستی سالم و پاکیزه برخوردار باشیم.

بحث حفظ محیط زیست محدود به مرزها نیست و وظیفه ای همگانی است.

پارلمان جمهوری اسلامی ایران در این راستا سعی کرده است با وضع قوانینی مؤثر برای حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از تغییرات اقلیمی پیش قدم باشد؛ لذا در جهت استفاده از انرژی تجدید پذیر قوانین مؤثری از جمله قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی را وضع کرده و به صورت ویژه آن را در بودجه دیده است.

در پایان انتظار می رود برگزاری این اجلاسیه ها منجر به اقدامات متحول کننده برای داشتن زمینی پایدارتر و عادلانه تر باشد تا بتوانیم با همت همگانی در آبادانی زمین تلاش کنیم و میراثی ماندگار برای آیندگان باقی بگذاریم.

انتهای پیام

کد خبر 6705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =