کد خبر 1196
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

پنجمین کنفرانس روسای پارلمان‌های جهان در وین برگزار می‌شود

پنجمین کنفرانس روسای پارلمان‌های جهان در وین برگزار می‌شود

پنجمین کنفرانس روسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین المجالس و نخستین کنفرانس جهانی روسای پارلمان‌ها درباره مبارزه با تروریسم ۱۶ الی ۱۸ شهریور ماه در وین برگزار می‌شود و نمایندگان عضو IPU مجلس در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش نمایندگان ما، پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان های جهان با موضوع «رهبری پارلمان ها برای چندجانبه گرایی موثرتر با هدف دستیابی به صلح و توسعه پایدار برای مردم و سیاره زمین» در تاریخ ۱۶ لغایت ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ و نخستین کنفرانس جهانی مقابله با تروریسم در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ با همکاری اتحادیه بین المجالس (IPU) و ارکان ذیربط سازمان ملل متحد در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

در پنجمین کنفرانس روسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین المجالس مباحث عمومی تحت عنوان «دستیابی به توسعه پایدار به توجه بیشتر به بشر و حفاظت از محیط زیست نیاز دارد تا رشد اقتصادی»، «پاسخ جهانی به همه گیری کووید-۱۹ توانایی چندجانبه گرایی برای کمک به مردم را به چالش میکشد» , «مقابله با اطلاعات غلط و نفرت پراکنی به صورت آفلاین و آنلاین نیازمند مقررات قوی تری است»، «لغو قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و دختران تنها راه دستیابی به برابری جنسیتی است» و «اقدامات اضطراری که توسط دولت اعمال می‌شود باید همواره مورد تأیید پارلمان و تحت بررسی منظم باشد» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در طول این اجلاسیه پنج بخش برگزار خواهد شد و موضوعاتی که با عنوان کلی کنفرانس مرتبط هستند، مورد بحث قرار خواهند گرفت. این بخش ها عبارت است از یک: به سوی یک قرارداد اجتماعی جدید جهانی برای برابری جنسیتی، دوم: کاهش خطر تاثیر همه گیری کووید۱۹ بر دموکراسی، سوم: بهبودی پس از همه گیری، تغییر و تحول اقتصاد برای مقابله با تغییرات آب و هوا و ارتقای توسعه پایدار، چهارم: باز بودن، شفافیت و دسترسی پارلمان ها در برابر امنیت؛ چگونه می‌توان تعادل ایجاد کرد؟ و پنجم: پارلمان‌ها و حکومت جهانی؛ دستور کار ناتمام رویداد جانبی که توسط IPU و آژانس بین المللی انرژی اتمی سازماندهی شده است.

 در پایان نشست دو روزه پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان های جهان، سندی تحت عنوان بیانیه کنفرانس با عنوان رهبری پارلمان‌ها برای چندجانبه گرایی موثرتر با هدف دستیابی به صلح و توسعه پایدار برای مردم و سیاره زمین» به تصویب خواهد رسید.

شایان ذکر است، احمد نادری، مجتبی یوسفی، مجتبی رضاخواه و الهام آزاد رئیس، نایب رئیس، دبیرکل و عضو اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی در پنجمین کنفرانس روسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین المجالس و نخستین کنفرانس جهانی روسای پارلمان‌ها درباره مبارزه با تروریسم حضور پیدا می‌کنند.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

کد خبر 1196

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =