کد خبر 769
۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

اکبری تالارپشتی:

رییس جمهور درباره صلاحیت وزرا با کمیسیون‌ها مشورتی نداشت

رییس جمهور درباره صلاحیت وزرا با کمیسیون‌ها مشورتی نداشت

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به روند بررسی صلاحیت وزرا بیان کرد: رییس جمهور در خصوص صلاحیت وزرا با روسای کمیسیون ها و کمیسیون ها مشورتی نداشتند.

به گزارش نمایندگان‌ما، عزت الله اکبری تالار پشتی نماینده مردم تهران درمجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص حفظ شأن و منزلت مجلس گفت: در ستون موافقان وزرا نقصی وجود دارد، نمایندگان ثبت نام می کنند تا پس از قرعه کشی به دفاع وزرا بپردازند، ولی برای مثال ۲۰۰ نفر برای موافقت ثبت نام می کنند که این امر از پیش نتیجه را  مشخص کند، تمهیدی در خصوص تعداد ثبت نام کننده ها اندیشیده شود یا اینکه اصلا تعداد افراد در دید نباشد.

وی افزود: رییس جمهور در خصوص صلاحیت وزرا با روسای کمیسیون ها و کمیسیون ها مشورتی نداشتند، وقتی وزرا معرفی می شوند مجلس باید ۴ سال به عنوان ناظر بر اعمال آنها نظارت کند، ما باید مقداری جدی تر با مسائل برخورد کنیم، پیشنهاد می کنم پیش از رای گیری روز چهارشنبه، یک ساعتی جلسه غیر علنی داشته باشیم تا مشخص شود چه مراحلی در این مدت طی شده است و مشخص شود که آیا رییس جمهور با شما و یا با هیات رییسه مشورت داشته اند؟ آیا نظر مجلس را اخذ کرده اند؟ ما خیلی توجیه نیستیم، شما صبح امروز در جلسه با  روسای کمیسیون ها و هیات رییسه توضیحانی ارائه دادید که برای ما قانع کننده بود ولی شاید این موضوع همچنان برای جمع مجلس جای سوال باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استناد به ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: بر این اساس رییس جمهور وقت دارد ۲ ساعت و ۳۰ سخن بگوید و سپس نمایندگان هم به همین میزان زمان دارند به صورت مخالف و موافق صحبت کنند، اما در بررسی بودجه پس از صحبت مخالفان و موافقان شاهد رای گیری هستیم، ولی در این قسمت اینگونه نیست و  نقصی وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =