کد خبر 6716
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

فرهنگی:

طرح ساماندهی اجاره بها با وجود گذشت ۵ جلسه هنوز در دستورکار قرار نگرفته است

طرح ساماندهی اجاره بها با وجود گذشت ۵ جلسه هنوز در دستورکار قرار نگرفته است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده تبریز در مجلس مبنی بر اینکه طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن با توجه به تصویب دوفوریت آن باید چهارشنبه هفته گذشته در صحن بررسی می شد، از رسیدگی به این طرح در سه شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای با استناد به مواد ۱۶۱، ۱۰۰، ۱۹۴، ۱۶ و ۲۳، گفت: براساس اصل ۶۵ قانون اساسی مجلس باید براساس آئین نامه اداره شود؛ دستوری که هم اکنون به آن وارد شدید مغایر با ماده ۱۶۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس است زیرا براساس این ماده در صورتی که گزارش کمیسیون درباره طرح های دو فوریتی در موعد مقرر ارائه نشود طرح یا لایحه موردنظر عینا باید در دستورکار قرار گیرد، این در حالی است که مجلس به دوفوریت طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن رأی داد اما با وجود گذشت ۵ جلسه از آن تاکنون این طرح در دستورکار قرار نگرفته است.

وی افزود: طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بها باید چهارشنبه هفته گذشته در دستور قرار می گرفت که این اقدام انجام نشد. این طرح امروز نیز در دستورکار نبود اگر مشکلاتی در جزئیات این طرح وجود داشت، می توانستیم کلیات را بررسی و رأی گیری کنیم و جزئیات آن برای بررسی بیشتر با رأی نمایندگان به کمیسیون بازگردانده می شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به ماده ۱۰۰ آئین نامه داخلی مجلس، تصریح کرد: طرح مربوط به رسیدگی به آئین دادسری دیوان عدالت اداری نیمه کاره رها شد و در جلسه امروز وارد موضوع دیگری که دو فوریت و اولویت نداشت شدیم که این موضوع خلاف ماده ۱۰۰ قانون آئین نامه داخلی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: در ابتدای جلسه رئیس مجلس بیان کردند که تشخیص اخطار قانون اساسی با ما است در حالی که اخطار قانون اساسی باید به رأی مجلس گذاشته شود. باید آئین نامه اجرا شود که اجرا نمی شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده، گفت: بررسی موضوع دیوان عدالت اداری به اتمام رسیده بود و نیمه کاره رها نشد.

وی اضافه کرد: کمیسیون مربوطه درباره طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن به نتیجه نهایی نرسیده، فرمایش شما درست است این موضوع سه شنبه در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

انتهای پیام

کد خبر 6716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =