کد خبر 6750
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس؛

تأسیس مراکز خدمات ورزشی و تندرستی نیاز به تقنین جدید ندارد لذا رد کلیات این طرح پیشنهاد می شود

تأسیس مراکز خدمات ورزشی و تندرستی نیاز به تقنین جدید ندارد لذا رد کلیات این طرح پیشنهاد می شود

اظهارنظر کارشناسی دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره طرح تأسیس مراکز خدمات ورزشی و تندرستی منتشر شد.

به گزارش نمایندگان ما، اظهارنظر کارشناسی دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره طرح تأسیس مراکز خدمات ورزشی و تندرستی منتشر شد.

در این گزارش بیان شده: سیاستگذار تلاش داشته است که طرح تأسیس مراکز خدمات ورزشی و تندرستی و سازوکار تأسیس و فعالیت مراکز خدمات ورزشی و تندرستی را با محوریت وزارت ورزش و جوانان و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد دهد.

در ادامه این گزارش تصریح شده: بررسی و تحلیل این طرح نشان از معایب و ایرادهایی در قیاس با محاسن آن دارد که مهم ترین آنها عبارت است از: تعیین ناصحیح پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان مرجع علمی ورزش کشور، همپوشانی غالب فعالیتهای باشگاههای ورزشی با مراکز خدمات ورزشی و تندرستی با توجه به اهداف و فعالیتهای تعریف شده برای آنها در این طرح، ارائه اطلاعات ناقص درخصوص پاسخگویی علوم ورزشی در راستای ارائه خدمات تخصصی تندرستی، مغایرت با اصول و ضوابط نگارش قانون به لحاظ شکلی و ماهوی، مغایرت با اصل پانزدهم قانون اساسی، مغایرت با بند «۹» سیاستهای کلی نظام قانونگذاری و عدم نیاز به تعیین سازوکار صدور و لغو پروانه تأسیس و فعالیت مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی با توجه به مفاد جزء «۱۲» بند «الف» ماده (۴) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان.

در اظهار نظرکارشناسی مرکز پژوهش های مجلس تاکید شده: نکته حائز اهمیت دیگر این است که در جزء «۱۲» بند «الف» ماده (۴) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۶/۶/۱۳۹۹، قانونگذار سازوکار صدور و لغو پروانه تأسیس و فعالیت مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی را تعیین نموده است. ازسوی دیگر، این سازوکار جزو وظایف وزارت ورزش و جوانان است که باید آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه و تدوین شود و در هیئت دولت به تصویب برسد. بنابراین، صدور و لغو پروانه تأسیس و فعالیت مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی نیاز به تقنین جدید ندارد و پیشنهاد به رد کلیات این طرح داده می شود.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

کد خبر 6750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =