کد خبر 5573
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

مرکز پژوهش های مجلس:

سرانه پایین فضاهای ورزشی از جمله مشکلات ورزش کارگران و کارمندان است

چالش های ورزش کارکنان در ایران
سرانه پایین فضاهای ورزشی از جمله مشکلات ورزش کارگران و کارمندان است

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی چالش های ورزش کارکنان در ایران پرداخت.

به گزارش نمایندگان ما، دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی چالش های ورزش کارکنان در ایران پرداخت.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس تصریح شده: در دهه های اخیر می توان قوانین و آیین نامه های گوناگونی را یافت که درپی افزایش سلامت کارکنان با استفاده از ابزار فعالیت های بدنی و ورزشی بوده اند. امروزه به منظور ارزیابی وضع موجود و واکاوی چالش های ورزش کارکنان، بررسی اسناد و قوانین مرتبط با آن ضروری است. هدف گزارش حاضر، بررسی لایه های قانونی و چالش های مرتبط با ورزش کارکنان است. بدین منظور، به بررسی قوانین و سیاست ها، چالش ها و همچنین پیشنهادهای متناسب با مسائل موجود، پرداخته شده است.

در این گزارش ذکر شده: با مرور قوانین و سیاست ها می توان دریافت که برخی از مهم ترین جوانب حوزه سیاستگذاری شامل موارد ذیل بوده است: وجه ضرورتمند توسعه وتعمیم ورزش همگانی، امکانپذیری تربیت بدنی رایگان برای عموم، تخصیص منابع به توسعه و تعمیم ورزش از محل مالیات بر ارزش افزوده. درحقیقت برخی از قوانین و سیاست ها به رغم آنکه درراستای توسعه ورزش کارکنان و کارگران بوده است، امّا بنا بر برخی دلایل، درمرحله اجرایی سازی با مشکلاتی روبه رو بوده اند. در بخش چالش ها، یکی از مهم ترین آن، فقدان بانک اطلاعاتی و آماری از وضعیت آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی جامعه مخاطب بوده است. ازسویی، سرانه پایین فضاهای ورزشی به عنوان یکی از زمینه های مسئله زای ورزش کارگران و کارمندان مطرح است.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: در بخش پیشنهادها، تخصیص اماکن ورزشی ادارات و نهادها به کارمندان و کارگران، شفاف سازی ردیف بودجه و اعتبارات ورزش کارکنان مطرح شده است. پیشنهادهای مطروحه برمبنای چالش های موجود در حوزه ورزش کارکنان ارائه شده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

کد خبر 5573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =