کد خبر 6845
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

حیدری:

برخی از اعضای هیئت رئیسه برای خیلی از امورات از حق وتو برخوردار هستند

برخی از اعضای هیئت رئیسه برای خیلی از امورات از حق وتو برخوردار هستند

نماینده سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه مجلس گفت: با کمال تاسف برخی از این عزیزان برای خیلی از امورات از حق وتو برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، شهریار حیدری نماینده سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس و در جریان رسیدگی به دوفوریت طرح انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی با تاکید بر اینکه اساساً درباره حضور نمایندگان در سازمان‌ها و نهادهای نظارتی استانها نقدی جدی وارد است، از عملکرد هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد و گفت: نمایندگان هیئت رئیسه مجلس را به این جهت انتخاب می‌کنند که شأن و جایگاه مجلس حفظ شود اما با کمال تاسف برخی از این عزیزان برای خیلی از امورات از حق وتو برخوردار هستند به گونه ای که مثلاً در یک استان عمده نمایندگان با مدیران اجرایی پیرامون یک موضوع خاص و برای منافع عمومی به نتیجه می‌رسند اما برخی از اعضای هیئت رئیسه با احضار وزیر یا معاون او این تصمیم را وتو می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که چه کسی و کدام آیین نامه این اختیار را به هیئت رئیسه داده است؟ خواستار حفظ شأن مجلس از سوی هیئت رئیسه شد و خطاب به اعضای هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: ما شما را آن بالا فرستادیم تا مجلس را به درستی مدیریت و شان مجلس را حفظ کنید اما با کمال تاسف از حق وتو استفاده می‌شود. یک استان را به چالش می کشاند به خاطر آنکه دارای جایگاهی هستند و از آن استفاده می کنند که این کار درست نیست.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ابتدا باید هیئت رئیسه را در مسیر مدیریت درست مجلس اصلاح کنیم و سپس برای نمایندگان در محافل و مجالس و مسائل استانها جایگاه و شأن قائل شویم.

انتهای پیام

کد خبر 6845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =