کد خبر 6932
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

عباس زاده مشکینی:

فلسفه مناطق آزاد محرومیت زدایی است

فلسفه مناطق آزاد محرومیت زدایی است

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت:بحث مناطق آزاد در استان ما گرفتار تعارض منافع شده است، فلسفه منطقه آزاد محرومیت زدایی است، باید برای این ۱۳ هزار نفر رفاه و آسایش تامین کنیم ،متاسفانه در این منطقه یک قطره آب وجود ندارد مردم چگونه زندگی کنند، چرا سیاست دوستان ما در بحث مناطق آزاد ترجیح مناطق محروم و محرومترین بخش های کشور نیست .

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما،​ محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه،۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطر دکتر بهشتی و یارانش خود گفت:  مقام معظم رهبری این مجلس را انقلابی خطاب کرده‌اند و امسال به این انقلابی بودن تاکید نموده‌اند.

وی افزود: انقلابی بودن مستلزم تحقق اهداف و تصمیمات انقلابی است که در دو بُعد سیاست داخلی و خارجی؛برای تحقق اهداف استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است که دولت هم به آن تاکید بسیار دارد؛ انقلابی بودن ایجاب می‌کند برای تحقق برنامه‌های جمهوری اسلامی به یک تغییر ساختاری در دستگاه دیپلماسی داخلی با اقتدار و شجاعت دست بزنیم؛ حدودا ۲۴ مورد از قوانین که نیازمند اصلاح ساختاری است  احصا نموده و به وزیر امور خارجه تقدیم خواهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: هنوز با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی یک تعریف دقیق در مورد توافق از منافع ملی مذکور به دست نیاورده تا سیاست‌های تعاملی کشور با کشورهای خارجی بر اساس آن تنظیم شود.ساختار تقسیم سازی در وزارت کشور از مزیت‌های  قدرت نرم و ژئوپلیتیک ایران در جهان نتوانسته است به صورت شایسته در جهان از آن استفاده شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در ادامه با اشاره به مسائل هسته‌ای تاکید کرد: در موضوعات هسته‌ای کشور توجه به پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای است؛ اگر در مذاکرات فرصتی می‌گیریم دلیلی بر تغییرات در بخش فضای برای پیشبرد تکنولوژی هسته‌ای است؛ این مسئله از توجه ویژه به پژوهشگاه علوم و فنون نشات گرفته است.

نماینده مجلس یازدهم ضمن اشاره به  سیاست داخلی و علت شکست سیاست اقتصادی کشورها گفت:علت اجرای نادرست سیاست‌های اقتصادی و شکست کشور ها در نیل به توسعه در یک کلام نهفته است آن هم دو راهی سیاستمدار است ،دوراهی منافع شخصی و گروهی، ماندن در قدرت و راه دیگر حفظ کارآیی است ،پاشنه آشیل ما در این است، مسئله اقتصادی  همه کشورهای در حال توسعه عدم  تلاش یا شکست در مهار الیگارشی است. شکست در مهار اندک سالاری است که ما از اینجا باید شروع کنیم انقلابی گری با محافظه کاری نمی‌خواند ما نیاز داریم از ظرفیت مردم استفاده کنیم از ظرفیت اقوام ،از ظرفیت قانون اساسی  و این با محافظه کاری هماهنگی ندارد .

وی با اشاره به مشکلات استان اردبیل خطاب به نایب رییس مجلس یادآور شد: آقای نیکزاد؛ ما در استان اردبیل بخشی به نام رضی داریم که محروم‌ترین بخش کشور است در ۳۰ سال گذشته جمعیت این بخش از ۵۰ هزار نفر به ۱۳ هزار نفر کاهش پیدا کرده است ۶۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد  اما این منطقه نه  آب  و نه صنعت و نه هیچ فرصتی دارد!.

مشکینی در ادامه تصریح کرد: بحث مناطق آزاد در استان ما گرفتار تعارض منافع شده است، فلسفه منطقه آزاد محرومیت زدایی است، باید برای این ۱۳ هزار نفر رفاه و آسایش تامین کنیم  ،متاسفانه در این منطقه یک قطره آب وجود ندارد مردم چگونه زندگی کنند، چرا سیاست دوستان ما در بحث مناطق آزاد ترجیح مناطق محروم و محرومترین بخش های کشور نیست .

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ، در مورد راه سازی خطاب به وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه  تاکید کرد: ما ۴ یا ۵ پروژه در استان داریم که  بنده روز گذشته از ۳ پروژه بازدید کردم، پروژه های مشکین شهر _اردبیل  که یک اکیپ در این پروژه کار می‌کند پروژه اردبیل _سرچم ۴۵ اکیپ کار می‌کند ،در حالیکه بار ترافیکی محور مشکین شهر اردبیل بیش از محور سرچم است ، تاکی تمرکز گرایی ،با تمرکز گرایی در عمل باید مقابله بشود این چه وضعیتی است.

نماینده مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به حق استفاده از حق محرومیت کارکنان افزود: آیا مجلس محترم می‌دانید در استان اردبیل به ۲۰ هزار کارمندهای مرکز استان ماهانه ۱میلیون تومان اضافه پرداخت می‌شود و به کارمندان در کرور هشت تیر خلخال و  دربخش مرکزی مشکین شهر این مبلغ پرداخت نمی‌شود؛ به خدا سوگند این مسئله در هرجایی مطرح شود آن فرد را  به مجموعه درمانی راهنمایی می‌کنند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان در پایان ضمن تشکر از وزیر کشور برای مقابله با مشکلات خاطر نشان کرد:یکی از بهترین مدیران کشور برای مشکین شهر توسط وزیر کشور انتخاب شد و جا دارد مجددا از استاندار از همین تریبون تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 6932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =