کد خبر 7005
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

الهیان:

اعتیاد علاوه بر سلامت فرد، سلامت جامعه و خانواده را نیز مورد خطر قرار می دهد

اعتیاد علاوه بر سلامت فرد، سلامت جامعه و خانواده را نیز مورد خطر قرار می دهد

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب مهم اجتماعی علاوه بر اینکه سلامت فرد را تهدید می کند سلامت جامعه و خانواده را مورد خطر قرار می دهد، گفت: نقطه کلیدی و اساسی در بحث اعتیاد و مواد مخدر بحثهای شناختی است که ما کمتر به دنبال آن می رویم.

به گزارش نمایندگان ما،  زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست ملی خیرین، کارآفرینان و سمنها که با هدف ایجاد گفتمان مشترک بین کنشگران دولتی و غیردولتی برای هم افزایی و ارتقا بخشی فعالیتهای حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، بیان کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب مهم اجتماعی که پشت در هر خانه ای که در بزند آن خانواده را از هم می پاشد است و علاوه بر اینکه سلامت فرد را تهدید می کند سلامت جامعه و خانواده را مورد خطر قرار می دهد. اما به عنوان یک پزشک می گویم سلامت فرد و خانواده و جامعه ما مورد خطر قرار می گیرد و سلامت روح و روان جوانان ما مورد خطر قرار می گیرد، اما ما سیاستهای جامع و کاملی در این زمینه نداریم.  

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پزشکی تلاش‌مان این است که قبل از اینکه بیماری، بیمار شود و بخواهیم با درمانهای سنگین و پرعارضه او را درمان کنیم، پیشگیری مقدم بر درمان است. به این معنی که قبل از اینکه بیمار بیمار بشود باید به او یاد بدهیم که چگونه زندگی کند و سبک زندگی سالم چیست و در قالب این آموزشها بتوانیم این فرهنگ را درباره نحوه سالم زیستن همگانی کنیم؛ ما اینکار را نمی کنیم البته این مشکل عمومی نظام سلامت ماست.  

الهیان با اشاره به اینکه اگر رویکرد را تغییر دهیم و از سازمان ها و تشکلهای مردمی در امر آموزش کمک بگیریم موفق تر خواهیم بود، یادآور شد: به نظر نقطه  کلیدی و اساسی در بحث اعتیاد و مواد مخدر بحثهای شناختی است که ما کمتر به دنبال آن می رویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیایم به کودکانمان آموزش دهیم و آموزش را از شناخت و هویت بخشی شروع کنیم، به بحران هویت اشاره کرد و گفت: نوجوان ما اساسا نمی‌داند که از کجا آمده و برای چه خلق شده است؟ به کجا می خواهد برود؟ فقط تلاش کردیم به او مهارت یاد بدهیم، مهارتهایی مثل زبان، رباتیک و... یاد دادیم که در جای خود لازم است اما به او یاد ندادیم که تو چه کسی هستی؟ و همین موضوع باعث می شود که به راحتی نوجوان ما در ورطه آسیب می‌افتد.

انتهای پیام

کد خبر 7005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =