کد خبر 7006
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴

آزاد:

 تراکم زندانی در ندامتگاه‌های کشور از استاندار های جهانی بیشتر است

 تراکم زندانی در ندامتگاه‌های کشور از استاندار های جهانی بیشتر است

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس گزارش رئیس سازمان زندان های کشور تراکم زندانی در ندامتگاه‌ها از استاندارد جهانی به دلیل تعدد جرائم بیشتر است

به گزارش نمایندگان ما، الهام آزاد رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در خصوص جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسه با حضور غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و به منظور بررسی اقدامات انجام شده این سازمان در جهت تحقق تکالیف سازمان زندان‌ها در اجرای قانون برنامه ششم توسعه و سایر قوانین تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، تراکم جمعیت زندانیان در ندامتگاه‌های کشور به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی و تعدد جرائم کیفری از استاندارد جهانی بالاتر است و تا به امروز حدود ۲۳۰ هزار زندانی در ۲۶۸ مرکز تحت پوشش سازمان زندان‌ها نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع اجرای قانون خروج زندان‌ها از حریم کلانشهرها، رئیس سازمان زندان‌ها اعلام کرد این قانون به دلیل نواقص و مشکلات موجود در آن، عملاً امکان اجرا ندارد و لازم است اصلاحاتی در آن صورت گیرد. همچنین در مورد موضوع ورود اشیای ممنوعه به زندان نیز تأکید شد که قوانین سختگیرانه و محکمی برای جلوگیری از این اتفاق، در زندان‌های کل کشور حتی برای مسئولین زندان وضع شده است اما به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پیشرفته، اندک اتفاقاتی در این زمینه اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان زندان‌ها تا امروز ۹ هزار و ۵۰۰ زندانی مشمول استفاده از مجازات جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک شده‌اند و این زندانیان از جمله افرادی هستند که مرتکب جرائم سبک بوده و خطری برای جامعه ندارند و طبق برآوردها ۶۰ هزار زندانی می‌توانند شامل این مجازات‌های جایگزین شوند و با توجه به پیش‌بینی مطلوب سخت‌افزاری برای پابندهای الکترونیک در انبارها با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان امکان صدور این احکام توسط قضات وجود دارد.

وی با اشاره به کمک سازمان زندان‌ها به خانواده زندانیان اظهار داشت: سازمان زندان‌ها با تأمین بسته‌های معیشتی و خدمات کمک اشتغالی برای خانواده زندانیان به دنبال کاهش آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد خانواده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =