کد خبر 7033
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری:

استفاده از دانش روز در تکمیل پروژه‌های ساختمانی و عمرانی / تشریح پیش شرط‌های ساخت دو میلیون مسکن

استفاده از دانش روز در تکمیل پروژه‌های ساختمانی و عمرانی / تشریح پیش شرط‌های ساخت دو میلیون مسکن

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ضمن اشاره به اینکه فناوری و دانش روز برای تکمیل پروژه‌های ساختمانی و عمرانی تلفیق شده‌اند، پیش شرط‌های ساخت دو میلیون مسکن را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، علی اسماعیل‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: از دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران تشکر می‌کنم که حرکت بسیار ارزشمندی را در دانشگاه آزاد اسلامی استارت زدند و در کنار آن رویداد گام دوم را براساس منویات مقام معظم رهبری کلید زدند؛ این اقدام بسیار خوبی از سوی این دانشگاه بود که نشان‌ می‌دهد دانشگاه به مسیری که به معنای واقعی برای آن تعریف شده، در حال حرکت است.

وی افزود: رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند طرح‌های برون‌دانشگاهی را احصا کند. دانشگاه فناور، ایده‌های نو همراه با خلاقیت و شرکت‌های دانش‌بنیان، همه این موارد می‌تواند در حل مسائل صنعت و اقتصاد کشور خیلی مفید و مؤثر باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکز به دلیل اینکه در شرایط خاصی قرار داشت و زمان کمی در اختیار داشت، در این مرحله و در رویداد عصر امید سه شرکت خیلی بزرگ و قَدر دانش‌بنیان را معرفی کرد و در نمایشگاه برای آنها غرفه برپا کرد.

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها آی‌تی است که در خصوص بیمه یک اپلیکیشن ارائه کرده که از طریق این اپلیکیشن افراد می‌توانند صفر تا صد کارهای بیمه‌ای را انجام بدهند و نیازی به تردد نداشته باشند و حتی نیازی به اینکه مراجعه کنند هم نداشته باشند.

دکتر اسماعیل‌زاده بیان کرد: شرکت دیگر حاضر در نمایشگاه، یک اپلیکیشن در حوزه پزشکی معرفی کرده است که در این زمینه افراد می‌توانند تمام کارهای پزشکی را از گرفتن نوبت تا نسخه‌های پزشکی و تجویزهای پزشکی و حتی داروهایی که از داروخانه دریافت می‌کنند، از طریق این اپلیکیشن تماماً ردیابی کنند و اپلیکیشن تمام این اطلاعات را در اختیار مشتری و جامعه هدف قرار می‌دهد.

وی توضیح داد: کار بزرگ دیگری که انجام دادیم، در خصوص تکمیل پروژه‌های ساختمانی براساس شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است تا از دانش روز در این پروژه‌ها استفاده شود، همان‌طور که می‌دانید پروژه‌های ساختمانی امروزه نیاز کشور است؛ چراکه براساس فرمایشات رئیس‌جمهور قرار است حداقل دو میلیون مسکن ایجاد شود؛ بنابراین شرکت دانش‌بنیان واحد تهران مرکز بر اساس ایده‌های جدیدی که دارد و بر اساس دانش جدیدی که دارد، می‌تواند در کمترین زمان و بهترین کیفیت این پروژه‌ها را تکمیل و به منصه ظهور برساند.

طراحی یک مدل اقتصادی با به کمک استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از طریق رساله‌های دکتری

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکز خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز واقعی کشور در این شرایط، موضوع اقتصاد و معیشت مردم و همچنین مدل‌های اقتصادی است، دانشکده اقتصاد و حسابداری با کمک دکتر آقامیری و دکتر طهرانچی به این موضوع ورود کرده و یک مدل اقتصادی را به کمک استادان و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از طریق رساله‌های دکتری طراحی کرده است تا بتوانیم نیاز کشور را تا حدودی برطرف کنیم و در این شرایط اقتصادی کمک‌حال دولت باشیم.

دکتر اسماعیل‌زاده در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز این حرکت دانشگاه آزاد در برپایی رویداد عصر امید را چگونه می‌بینید؟ تأکید کرد: این حرکت به کمک دکتر طهرانچی استارت خورده و آغاز شده است؛ بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان مطمئن باشند که در کنارشان هستیم و برای آنها تأمین مالی می‌کنیم و حتی اگر این تأمین مالی از طریق دانشگاه امکان‌پذیر نباشد، از طریق بانک‌های عامل تفاهمنامه‌هایی منعقد شده که بانک‌های عامل کمک می‌کنند تا بتوانیم تأمین مالی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: مطمئن باشید که چشم‌انداز این شرکت‌ها در آینده براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۱۴۰۱ را سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، نامگذاری کرده‌اند، بسیار روشن است و با ادامه این مسیر شاهد یک جهش بزرگ در بخش تولید خواهیم بود و برای مقابله با فشار تحریم ها بسترسازی کنیم و راهکار اضافه کنیم. در حقیقت دانش آن را داریم؛ اما سیستم حمایتی تاکنون نبوده است، به این معنی که نهاد؛ ارگان یا شخصی نبوده که این شرکت‌ها را مدیریت کرده و به مرحله ظهور برساند.

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکز افزود: دانشگاه آزاد اسلامی این استارت را زده است و بنده به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه باید در راستای این حرکت و اقدام که رؤسای دانشگاه آزاد استارت آن را زده‌اند، کمک کنم تا بتوانیم به به اهداف مورد نظر دست یابیم.

دکتر اسماعیل‌زاده گفت: هر کار اقتصادی که می‌خواهید استارت بزنید، مرحله نخست نیاز به تأمین مالی دارید و خیال این شرکت‌ها راحت باشد که ما کنارشان هستیم و خود را جدا از آنها نمی‌بینیم و تمام نیازهای مالی‌شان را تا جایی که بتوانیم و در توان‌مان باشد، در داخل دانشگاه با بودجه خوبی که تخصیص داده شده است، برطرف خواهیم کرد و اگر در داخل دانشگاه نتوان تأمین مالی کرد، از طریق بانک‌های عامل با کمترین کارمزد بانکی این تأمین مالی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نیاز کشور است، یعنی ما از گذشته تاکنون فقط در دانشگاه آزاد اسلامی صرفاً یک دوره آموزشی برگزار کرده و یک مدرک تحصیلی به دانشجو می‌دادیم و دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شد؛ اما امروز دانشگاه از آن حالت خارج شده و بر اساس رویداد گام دوم حرکت می‌کند و حرکت به سمت دانشگاه‌های فناور براساس ایده‌های جدید و طرح‌های پژوهشی آغاز شده و دیگر آن دانشگاه با مؤلفه‌های سنتی کنار گذاشته شده است و دانشگاه باید به سمت مرحله کاربردی‌تر شدن برود.

استفاده از دانش روز در تکمیل پروژه‌های ساختمانی و عمرانی / تشریح پیش شرط‌های ساخت دو میلیون مسکن

رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکز عنوان کرد: در دیداری که رهبری با معلمان و وزیر آموزش و پرورش داشتند، تأکید داشتند که یکسری از درس‌هایی که دارد تدریس می‌شود، نیاز دانش‌آموز نیست. در دانشگاه آزاد هم دکتر طهرانچی این تأکید را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دارد؛ به این معنی که دانشگاه آزاد استارت کار را زده و به سمت کاربردی‌تر شدن و حل‌مسئله‌ محور پیش می‌رود و در این بین شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های آی‌تی می‌توانند کمک کنند. همچنین بحران کرونا موجب شد که ما خیلی زودتر به این سمت برویم و ورود کنیم و یک فرصت طلایی برای ما ایجاد شد.

دکتر اسماعیل‌زاده توضیح داد: رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند تا در این عرصه سریع‌تر به موفقیت برسیم. ما هم در دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکز سه تا شرکت اصلی و مهم در رویداد عصر امید مستقر کردیم که هم دانش‌بنیان هستند و هم تأییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری و هم تأییدیه دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند، یعنی این تأییدیه را در دو مرحله اخذ کرده‌ایم و این شرکت‌ها اشتغال خیلی خوبی هم استارت زده‌اند و یک اپلیکیشن را ارائه کرده‌اند که این اپلیکیشن نیاز کشور است و به جرأت این قول را می‌دهم که بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار ایران را کسب کنیم.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.

انتهای پیام

کد خبر 7033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =