کد خبر 7045
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

علیرضابیگی:

دستگاه قضایی با مسببان حادثه قطار تبریز بعد از ۷ سال برخورد کند

دستگاه قضایی با مسببان حادثه قطار تبریز بعد از ۷ سال برخورد کند

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم گفت: علی رغم اینکه گزارش تخصصی از حادثه قطار تبریز حاکی از بروز تخلفات گسترده تری بود اما دستگاه قضا متاسفانه تا کنون و بعد از گذشت ۷ سال هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احمد علیرضا بیگی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تسلیت به خانواده های داغدار خروج قطار از ریل در مسیر مشهد- یزد گفت: روز گذشته که گزارش کمیسیون تخصصی درخصوص خروج قطار از ریل قرائت شد، یاد حادثه قطار تبریز و حادثه ای که در سمنان رخ داد، افتادم. نوع مواجهه با حادثه متفاوت بود و در آن زمان مدیرعامل شرکت ملی راه آهن خود را فدای وزیر راه و شهرسازی سابق کرده و استعفا داد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین ما به عنوان نمایندگان مجلس که از اقلیت مجلس سابق بودیم، توانستیم وزیر راه را مورد استیضاح و بازخواست قرار دهیم و جنجال مفصلی پیرامون این حادثه که جان ۵۰ نفر از مردم ما را گرفت، ایجاد شد. متاسفانه امروز مواجهه صورت گرفته با گذشته متفاوت بوده و با وجود گزارش کمیسیون تخصصی مبنی بر انتصاب غیرحرفه ای در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شاهد بی مبالاتی و فقدان تصمیم گیری در این خصوص هستیم.

وی افزود: اگر قوه قضائیه با مسببان حادثه سابق برخورد مناسبی انجام می داد، امروز شاهد چنین اتفاقی نبودیم که برخورد تنها در این حد بود که خانواده جانباختگان تنها توانستند دیه متوفیان را دریافت کنند، در حالی که گزارش تخصصی حاکی از بروز تخلفات گسترده تری بود اما دستگاه قضا متاسفانه تا کنون و بعد از گذشت ۷ سال هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است. از این انتظار می رود این موضوع مجددا مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد خبر 7045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =