کد خبر 710
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

حسینی کیا:

نباید نقش مافیا را در بازار فولاد نادیده گرفت

 نباید نقش مافیا را در بازار فولاد نادیده گرفت

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند بخشی از نابسامانی بازار فولاد ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی در ماه گذشته است اما نباید نقش مافیا را نادیده گرفت.

به گزارش نمایندگان ما، سید جواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از گرانی ورق‌های فولادی گفت: هرچند بخشی از نابسامانی بازار فولاد ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی در ماه گذشته است اما نباید نقش مافیا را نادیده گرفت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بورس و لیدرهای تولیدکننده فولاد با قیمت‌سازی، بهای محصولات فولادی را افزایش می‌دهند در این شرایط تولیدکنندگان کوچک نیز خود را با قیمت‌ها تطبیق خواهند داد.

وی اضافه کرد: از آنجا که محصولات ابتدایی زنجیره فولاد ارزان قیمت و معاف از مالیات است، تولیدکنندگان تمایل به خام فروشی و صادرات به سایر کشورها دارند که این موضوع ارزش افزوده چندانی برای کشور به همراه ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مچینگ و مجوزهای کاغذی را دلیل دیگر نابسامانی بازار فولاد دانست و ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی خریدار فولاد از بورس، به معنای واقعی تولید نداشته و محصولات فولادی خریداری شده را می‌فروشند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای این مشکلات و حذف واسطه ها جلوگیری کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 710

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =