کد خبر 7191
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

حسینی‌پور خطاب به قالیباف:

دستور پیگیری گزارشات مشکلات را به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی دهید

دستور پیگیری گزارشات مشکلات را به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی دهید

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس خطاب به رئیس مجلس در نشست جمع‌بندی نظارت ستادی از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع فرودگاه گچساران یکی از مطالبات بوده که نیاز است به این موضوع ورود شود و مشکلات پرواز فرودگاه حل شود.

به گزارش نمایندگان ما، سید ناصرحسینی‌پورنماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نشست جمع بندی نظارت ستادی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس مجلس گفت: گزارشات مشکلات را به شما ارائه خواهیم کرد و انتظار می‌رود به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی دستور دهید آنها را پیگیری کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من زمانی که بر روی صندلی خودم به شما نگاه می‌کنم به «حسن» برادر شهید شما فکر می‌کنم و این جملات حمل بر تملق نیست؛ وقتی شما خواستید از «حسن» خودتان خداحافظی کنید چون دیگر رزمندگان حضور داشتند، حسن را در آغوش نگرفتید و حسن رفت و در آب‌های جزایر مجنون شهید شد و پیکرش برگشت و زمانی که در معراج الشهدا خواستید با برادر وداعی داشته باشید چون دیگر خانواده شهدا هم بودند باز هم دیدار و وداع را صرفاً به حرمت پیکرهایی که در کنار «حسن» در معراج شهدا آرمیده و مادران شهیدی که آنجا ایستاده بودند از خودتان گرفتید و پا روی دلتان گذاشتید و نتوانستید حسن را در آغوش بگیرید و وداع کنید در نهایت توفیق شرکت در تشییع جنازه حسن را پیدا نکردید.

حسینی‌پور یادآور شد: ما با شما از این جنس و با این نگاه و مکتب نگاه می‌کنیم و این برادر را یار دولت می‌دانیم نه بار دولت؛ این نشست، نشستی مانند سفر رئیس جمهور و مصوبات سفر است البته وظیفه ما تقنین و نظارت است اما بخشی از باری که شما به دوش می‌کشید و پیگیری می‌کنید وظیفه دولت است اما اینجا فاصله‌ای بین ما و دولت نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برخی از مشکلات را با شما مطرح کردم و گزارشاتی در مورد مشکلات را در چندین صفحه تهیه و آنها را به شما ارائه می‌کنم؛ تبصره (۱) ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات است که مسئولان اداره دارایی گچساران تفاوت یک درصد آلایندگی بر مبنای قیمت فروش داخلی و یک درصد آلایندگی بر مبنای جبران هزینه، تولید را محاسبه کردند اما در این رابطه حق گچساران ضایع شده؛ نفت گچساران خوب است اما در زمان پرداخت بر اساس یک درصد قیمت فروش محاسبه نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تونل دیل گفت: روز گذشته رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اقتدار از این پروژه دفاع و تأکید کرد که مسئولان مربوطه باید در کمیسیون عمران حاضر و موضوع را تعیین تکلیف کنیم؛ ۱۲۸۵ متر از این تونل باقی مانده و یک طرف تونل ۶۰۰ و طرف دیگر آن ۷۰۰ متر حفاری شده و ۵۰ درصد آن باقی مانده است؛ چرا باید این کریدور شمال به جنوب متوقف شده باشد، اگر مشکل دارد بگویند گاز، گاز پایدار است و تونل را برای همیشه تعطیل کنند.

حسینی‌پور یادآور شد: موضوع سهام ۲۰ درصد هم یکی از مشکلات است؛ وضعیت سهام شهرهای دارای پتروشیمی‌ مشخص است به جز سهام ۲۰ درصد مردم گچساران که مشخص نیست کجا رفته است. در این رابطه سفسطه‌گویی هم نمی‌کنم و این مشکل را در گزارشی آماده کردم و آن را به شما ارائه خواهیم کرد؛ چرا سرگذشت سهام ۲۰ درصد مردم گچساران مشخص نیست.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین موضوع فرودگاه گچساران یکی از مطالبات بوده که نیاز است به این موضوع ورود شود و مشکلات پرواز فرودگاه حل شود؛ مستندات سد چم‌شیر را نیز ارائه خواهم کرد؛ همچنین منطقه ویژه اقتصادی گچساران در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی و همچنین ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی با توجه به مصوبات مجلس در جلسه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ تصویب و ابلاغ شده و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده بنابراین می‌طلبد دبیر شورای عالی مناطق آزاد پاسخگو باشد که چرا پس از گذشت این مدت به این موضوع ورود نمی‌کند.

وی افزود: همچنین در مورد حقابه‌ها گزارشی را ارائه خواهم کرد که می‌طلبد رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی به این موضوع ورود و از حق مردم گچساران دفاع کنند.

انتهای پیام

کد خبر 7191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =