کد خبر 7225
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

خضریان در تشریح نظارت میدانی از منطقه ۱۳ تهران:

افزایش سرانه فضای سبز در وسعت ۵۰ هکتاری با آزادسازی پادگان‌های ساصد و نیروی هوایی/ بازار شهرستانی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

افزایش سرانه فضای سبز در وسعت ۵۰ هکتاری با آزادسازی پادگان‌های ساصد و نیروی هوایی/ بازار شهرستانی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم تهران در مجلس، در تشریح نظارت میدانی از منطقه ۱۳ گفت: مقرر شد طرح ساماندهی بازار شهرستانی در فاز یک، چهار ماه پس از عقد قرارداد به بهره‌برداری رسیده و فاز دو آن نیز تا انتهای سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نمایندگان ما،  علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح نظارت میدانی خود از محله صفا واقع در منطقه ۱۳ تهران و نشست جمع‌بندی این نظارت میدانی در مسجد سیدالشهدا(ع) با حضور مسئولان فرمانداری، شهرداری منطقه ۱۳، مسئولین دولتی تهران و مردم منطقه، گفت: با توجه به مشکلات اهالی منطقه و ترافیک ایجاد شده، مقرر شد طرح ساماندهی بازار شهرستانی در فاز یک، چهار ماه پس از عقد قرارداد به بهره‌برداری رسیده و فاز دو آن نیز تا انتهای سال به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح مصوبات این نظارت میدانی، افزود: همچنین براساس توافق صورت گرفته شده با وزارت دفاع مقرر شده است تا در تابستان سال جاری تخلیه نهایی زمین ۱۷ هکتاری پادگان سازمان صنایع دفاع (ساصد) در این منطقه انجام شود و ضمن اینکه در این زمین امکان تامین نیازهای شهروندان از قبیل ساخت کلانتری، بازار میوه و تره بار، آتش‌نشانی و محلی برای بازی کردن کودکان و همچنین دیگر امکانات خدماتی دیده شود، ۱۰ هکتار آن نیز برای ساخت بوستان و افزایش سرانه فضای سبز منطقه اختصاص یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی از منطقه ۱۳ تهران همچنین مقرر شد توافق اولیه برای آزادسازی اراضی پادگان نیروی هوایی شهید خضرایی تهران از ۱۰ هکتار به ۸۰ هکتار افزایش یافته تا ضمن بهره‌برداری و بازسازی حدود ۴۰ هکتار از فضای سبز آن برای شهروندان، تمامی مشکلات بن‌بست بودن خیابان‌های پنجم نیروی هوایی، دهقان، دماوند و خیابان صفا به صورت شرقی و غربی برطرف شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران عنوان کرد: با توجه به مشکلات اهالی منطقه در به صرفه نبودن نوسازی بافت‌های فرسوده، با موافقت شهرداری مقرر شد جهت نوسازی بافت فرسوده یک تا دو طبقه تشویقی لحاظ شود که با توجه به شرایط ملک مورد نظر اختصاص پیدا می‌کند و متقاضیان با مراجعه به معاونت شهرسازی شهرداری منطقه ۱۳ می‌توانند این مسئله را برای ملک خود پیگیری کنند.

خضریان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که طی سال‌های گذشته در انتهای خیابان دماوند مشکلات ترافیکی فراوانی را برای شهروندان منطقه ۱۳ فراهم کرده است، پایانه شرق می‌باشد، گفت: که لازم است هرچه سریعتر به محل جدیدی که ساخت آن چندین سال قبل شروع شد و متاسفانه در مراحل پایانی مسکوت ماند انتقال یابد. لذا مقرر شد تا پایان سال جاری توسط سازمان پایانه‌ها فاز یک پایانه شرق جدید راه‌اندازی شود تا بر اساس برآوردهای انجام شده اولیه تخلیه کامل پایانه قدیمی شرق ظرف ۲ سال آینده نهایی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اعتبارات ابلاغی در خصوص مدارس جهت ایمن‌سازی مدارس استفاده شود، افزود: بر اساس توافقاتی که صورت می‌گیرد طی یک برنامه دو ساله تعریض خیابان پیروزی انجام می‌شود. ضمن اینکه با توجه به مشکلات اهالی از وضعیت پارکینگ مکانیزه کندرور بزرگراه‌ امام علی (ع) تاکید شد تا ظرف مدت یک هفته ایمن سازی پیاده‌رو انجام و تا انتهای سال جاری نیز پارکینگ مکانیزه جمع‌آوری شود.

خضریان با تاکید بر اینکه نظافت برخی جوی‌ها در منطقه مورد اعتراض مردمی بود، مقرر شد ظرف مدت یک هفته نظافت انهار و جوی‌ها در محله صفا در دستور کار ویژه قرار بگیرد، عنوان کرد: همچنین مقرر شد سگ‌های بلاصاحب منطقه ۱۳ جمع‌آوری و به محل جدید احداث شده در بوستان سرخه‌حصار انتقال پیدا کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه با نصب عابر بانک در جنب ساختمان ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۳ بخشی از مشکلات مردم در دسترسی به بانک برطرف شده است، افزود: یکی از مطالبات مردمی کمک فرهنگی به مساجد منطقه بود که مقرر شد پس از ابلاغ بودجه شهرداری منطقه ۱۳، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به معاونت فرهنگی مسجد سیدالشهدا(ع) تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام

کد خبر 7225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =