کد خبر 7365
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

حاجی بابایی بیان کرد

افزایش ۵ درصدی جمعیت همدان در سرشماری ۱۴۰۰

افزایش ۵ درصدی جمعیت همدان در سرشماری ۱۴۰۰

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از افزایش پنج درصدی جمعیت شهرستان همدان در سرشماری سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: مردادماه، هیاتی از مسئولان آمار کشور، جمعیت استان را به صورت پایلوت سرشماری خواهند کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به سرشماری سال گذشته شهرستان همدان، تصریح کرد: بر اساس این سرشماری، جمعیت شهرستان همدان از ۶۷۶ هزار نفر به ۷۰۶ هزار نفر رسیده یعنی پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای برنامه‌ریزی دقیق، نیاز به بازنگری در آمار داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: نرخ بیکاری باید به صورت دقیق مشخص شود چون اگر این کار انجام نشود مشکل ما حل نخواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به برگزاری جلساتی با هیات دولت، توضیح داد: اقدامات مهمی مانند تکمیل موزه و تپه هگمتانه، ایجاد نمایشگاه دائمی در آرامگاه باباطاهر، پردیس سینمایی همدان، تالار شهر و موزه هنرهای معاصر باید انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل راه‌های ارتباطی همدان، خاطرنشان کرد: پروژه مهم تکمیل راه ارتباطی همدان به غار علیصدر، همدان به تویسرکان و راه آهن همدان به ملایر از اولویت‌های استان است که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه سفر هیات دولت به استان است.

انتهای پیام

کد خبر 7365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =