کد خبر 7373
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

نوباوه:

شورای نگهبان یکی از نهادهای موفق و مایه افتخار کشور است

شورای نگهبان یکی از نهادهای موفق و مایه افتخار کشور است

نماینده تهران در مجلس گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای موفق و مایه افتخار کشور است و یکی از دلایل مهم در موفقیت این شورا سلامت نفس اعضای آن است.

به گزارش نمایندگان ما، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: مهم‌ترین میثاق ما در نظام جمهوری اسلامی قانون اساسی است. قانون اساسی میثاق ملی همه ایرانی‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور است و مهم‌ترین رکن تشکیل جمهوری اسلامی و بقای آن به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی مهم‌ترین رکن حافظ قانون اساسی شورای محترم نگهبان است و این شورا اصلی‌ترین نهادی است که هم در جایگاه قانونی خود بسیار مهم است و هم نوع عملکردش در طول سالیان متمادی، ‌ در حفاظت از قانون اساسی عملکرد مثبتی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی و بحث تطابق این مصوبات با شرع و قانون اساسی شاید مهم‌ترین وظیفه‌ای بوده که شورای نگهبان در سالیان مختلف و در طول ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی برعهده داشته است و در بسیاری از موارد انجام بررسی‌ها در مورد مصوبات مجلس در شورای نگهبان بسیار راهگشا بوده است.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: مواردی بوده که با ایراداتی که شورای نگهبان به مصوبات مجلس گرفته، این ایرادات برای خود مجلس هم درس‌آموز بوده؛ چراکه در بسیاری از موارد که از کنترل نمایندگان خارج شده اما در بررسی‌های شورای نگهبان از مصوبه مربوطه ممانعت به عمل آورده و جلوی یک ایراد بزرگ گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باز شورای نگهبان مهم‌ترین نقش را برعهده دارد و البته به دلیل جایگاه حقوقی و مهم‌تر از آن حفظ حرمت‌های آن این وظیفه در شورای نگهبان به خوبی انجام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فقهای شورای نگهبان در طول سالیان متمادی نشان دادند که افرادی آزاده و نزدیک به آرمان‌های انقلاب هستند و این مسئله‌ای است که همگان نسبت به آن اذعان دارند.

شورای نگهبان با شفاف‌سازی به رفع اتهام از خود بپردازد

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: بعضا در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی انتقاداتی به شورای نگهبان می‌شود که شورای نگهبان می‌تواند در ایجاد شفافیت با استناد به شرع و قانون اساسی در بحث رد صلاحیت صورت گرفته، از خود رفع اتهام کند و یا در مصوبات خود به همین روش، استفاده کند.

وی افزود: شورای نگهبان یکی از نهادهای موفق کشور ماست که وظیفه خود را به خوبی انجام داده و مایه افتخار کشور است و من معتقدم که این نهاد باید بیش از گذشته تقویت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جوان‌گرایی در شورای نگهبان امری ضروری است و این کار در حال انجام نیز هست. البته در کنار این جوانگرایی فقهای کهنه‌کار شورای نگهبان جزو افتخارات کشور هستند.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت شورای نگهبان سلامت نفس اعضای این شوراست و امیدواریم که این شورا در ادامه مسیر با صلابت بیشتر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 7373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =