کد خبر 7515
۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

صحن مجلس؛

تذکر نماینده صومعه سرا درباره عدم تخصیص قیر به روستاها

تذکر نماینده صومعه سرا درباره عدم تخصیص قیر به روستاها

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به موضوع واردات برنج در فصل کشت برنج در استان های شمالی، از موضوع عدم تخصیص قیر به روستاها گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به موضوع عدم تخصیص قیر به روستاها مطرح کرد: ۴ ماه از سال گذشته است ما بارها گفته ایم این قیری که به درد مردم روستا می خورد را دولت سالانه ۲ میلیون تن در اختیار دستگاه ها قرار دهد.

وی ادامه داد: الان ۴ ماه است که این موضوع دست به دست در مجلس می چرخد و آقای رئیس از شما خواهش می کنم این موضوع را به دست کمیسیون عمران بسپارید، زمان دارد می گذرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به موضوع واردات برنج در فصل برداشت محصول، ادامه داد: آقای رئیس شما که حامی محرومان و کشاورزان هستید، تذکری که نمایندگان مردم شمال می دهند به جا است، اگر این روند ادامه پیدا کند در چند ماه آینده قیمت برنج چند برابر می شود چرا که هزینه کشاورز را بالا برده اند و در حال حاضر واردات برنج را انجام می دهند، این دو با هم تناسبی ندارند. کشاورزان دچار سختی می شوند.

قالیباف در ادامه در پاسخ به دلخوش مطرح کرد: در مورد قیر،  این موضوع در یک لایحه آمده است که کمیسیون اصلی آن برنامه و بودجه است؛ چرا که موضوع گمرک هم در موضوع قیر مطرح است ولی از آنجا که کمیسیون فرعی موضوع قیر، کمیسیون عمران است پیشنهاد کمیسیون عمران در مورد قیر بدون تغییر در کمیسیون عمران مطرح شود و در این هفته به صحن بیاید. صحن هم باید همراهی کند.

وی ادامه داد: فوریت لایحه دولت هم در این زمینه رأی نیاورد و به صورت عادی به کمیسیون رفته، ان شاءالله مجلس همراهی می کند که این هفته به صحن بیاید و خارج از نوبت هم در موضوع گمرک و هم در موضوع تخصیص قیر، با آن همراهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوستان و همکاران نماینده گیلان و مازندران و مناطقی که کشت برنج انجام داده اند در مورد واردات برنج تذکر داده اند و حتما همکاران دولتی صدای ما را می شنوند و بنده هم این موضوع را پیگیری می کنم.

انتهای پیام

کد خبر 7515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =