کد خبر 7535
۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

شیخی:

نباید به نام همراهی با دولت مجلس را از راس امور پایین بیاوریم

نباید به نام همراهی با دولت مجلس را از راس امور پایین بیاوریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمایندگان نباید به نام همراهی دولت و انقلابی گری سر نظارت خودمان را ببُریم و مجلس را با دست خود از راس امور پایین بیاوریم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲ مرداد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی به ما هویت داد و این سرزمین را بر ستیغ افتخار مستقل ترین و آزادترین کشور دنیا قرار داد و تمام ساختارهای مادی گرایی و ولنگاری را به مبارزه طلبید و برای آزادی خواهان جهان با گفتمان مقاومت زیست عزتمندانه به ارمغان آورد و امروز ما اجازه نمی دهیم در داخل گروهی که تعداشان نیز بسیار نیست اما دست های برداشتن غیر مجازشان بسیار است به مرزهای هویتی انقلاب اسلامی دست درازی کنند. گروهی که از بس مار خورده اند امروز افعی شده اند.

وی افزود: وقتی پدران ما با اخلاص جان شیرین خود را برداشتند و به مسلخ عشق بردند تا این سرزمین پایدار بماند، شاید ما فرزندان آن پدران نمی دانستیم زمانی می رسد که برخی که از سفره انقلاب ارتزاق کرده اند و نام و نشان خود را مدیون این سفره هستند، با شکم های برآمده از حرام از نام انقلاب بر می دارند و انقلاب را به مسلخ وطن فروشی می برند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: خیلی هم تفاوتی ندارد که در اردوگاه چپ باشند یا  راست، اما برخی در هر دو اردوگاه که تا دیروز نان از بازوی انقلاب خورده اند و فربه شده اند، امروز بی چشم و بی محابا نشسته اند و از هر سو بر انقلاب می تازند. پدران ما حسینی رفتند تا ما کاری زینبی کنیم، اما شوربختانه گروهی که ملت به آنها صندلی قدرت داده اند و دستشان می رسد که کاری کنند، کفایت و نخبگی و علم را از ثروت های این سرزمین حذف کردند و مدیران نزاری آوردند که ظاهرا ماموریت غیر ممکن آنها صیانت از میراث خونین شهدای این سرزمین است، زهی خیال باطل چون این مصداق سپردن خانه به نگهبان به خواب رفته است.

شیخی با بیان اینکه به خدا قسم امروز من برای پدرم و ما برای پدران، برادران، مادران و خواهران شهیدمان درباره این اقلیت فربه و رها شده هیچ پاسخی نداریم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس در راس امور است، بیایید اجازه ندهیم همزمان با خشکسالی رودهایمان، چشمه های مدیریت و نخبگی ما نیز با تنگ نظری و انحصارطلبی آن اقلیت از راه به در رفته خشکیده شود. قطعا سکوت ما باعث می شود مجلس هم در قسمتی از این کوه تقصیر بایستد، امروز نوبت سوزن زدن بر خود ما هم است. چه کسی است که نداند مردم به دولت و مجلس انقلابی قدرت دادند که با هم و برای مردم از یک آرمان واحد حمایت کنند، اما همین مردم از ما نظارت هم می خواهند. ما نباید به نام همراهی دولت و انقلابی گری سر نظارت و هویت خودمان را ببُریم و مجلس را با دست خود از راس امور پایین بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه بالانشینی مجلس به واسطه توان نظارتی ما است که خودمان باید از آن حفاظت کنیم، عنوان کرد: به نظر شما ما کجای معادله گرانی، تورم و نابسمانی اقتصاد این کشور هستیم و اصالتا کجا باید باشیم؟ تاکنون از دل جلسات اضطراری که برای سفره معیشت مردم برگزار کردیم چه عاید مردم شده است؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: آیا تاکنون با خود اندیشیده ایم که چه گروه هایی به دنبال تبدیل کردن مجلس و دولت به نقش اول تزریق التهاب به روح و روان مردم هستند؟ به نظر شما در این شرایط بازار نباید دست به کار شد و با تصویب قوانین محکم جلوی خروج از ریل انقلابی گری را گرفت؟

شیخی با طرح این سوال از نمایندگان که نسبت ما با مردم چیست؟ تصریح کرد: به خدا ما نمایندگان به خودمان متعلق نیستیم که برخی باد در غبغب می اندازیم و می گوییم قانون به ما اجازه داده هر گونه تشخیص دهیم عمل کنیم و هر کدام هویت مستقل داریم و به کسی ربطی ندارد که چگونه عمل می کنیم. اگر ما نماینده مردم هستیم چه کسی به ما اجازه داده برعکس مصالح مردم تصمیم بگیریم؟

وی افزود: وای بر ما اگر به داد مردم نمی رسیم لااقل به داد شب اول قبر خود برسیم و بیشتر از این با برداشتن نظارت خود از دولت، مردم را رها نکنیم. انقلاب، امام (ره)، ولی جامعه و شهدای این سرزمین شاکیان اصلی امروز ما هستند.

نماینده مردم اصفهان در پایان گفت: در استان من دست های پنهان اقلیت زاینده رود را سلاخی کرده و هویت آن را به حراج گذاشته اند. خشکیدن زاینده رود نابودی استان تاریخی اصفهان و هویت تاریخی ایران است.

انتهای پیام  

کد خبر 7535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =