کد خبر 7556
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

فروردین:

مجلس نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش شنا دارد

مجلس نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش شنا دارد

رئیس فراکسیون ورزش مجلس ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی شهید شیرودی، فدراسیون شنا و فدراسیون غریق نجات، گفت: مجلس در تنظیم قوانین بودجه و برنامه به ورزش‌های مدال آور و پایه توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه صبح امروز (دوشنبه، ۳ مرداد ماه) از بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی شهید شیرودی با همراهی همتی مدیریت مجموعه بازدید به عمل آورد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس، با همراهی مدیریت مجموعه ورزشی شیرودی از بخش های مختلف، پروژه‌های بازسازی و در حال تعمیر این مجموعه بازدید به عمل آورد و نسبت به ضرورت بهره‌وری هر چه بیشتر از مجموعه شهید شیرودی تأکید کرد.

محمدمهدی فروردین

در ادامه رئیس فراکسیون ورزش و هیأت همراه از فدراسیون نجات غریق و غواصی بازدید به عمل آوردند و با مهدی حیدری رئیس فدراسیون و هیأت رئیسه آن نشست تخصصی برگزار کردند.

در این نشست رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این فدراسیون کمبودها و نیازهای فدراسیون، نسبت به ضرورت توجه به این رشته به ویژه برای کاهش آمار غریق در کشور در سواحل و آب‌های خروشان هشدار داد و گفت: در حال حاضر ما بیش از ۲۰۰ هزار ناجی آموزش دیده در سراسر کشور داریم که در مجموعه‌های ورزشی و سواحل مشغول فعالیت هستند.

بیشترین آمار غریق در کشور متعلق به استان خوزستان و مازندران است

وی بیشترین آمار غریق در کشور را متعلق به استان خوزستان و مازندران دانست و گفت: بیشترین آمار کشته‌شدگان مربوط به مناطقی است که زیر نظر فدراسیون نجات غریق و غواصی نیست و این فدراسیون مسئولیتی در این مناطق ندارد.  

حیدری اضافه کرد: بنابراین برای کاهش آمار فوتی‌ها در کشور، نیاز است که آموزش‌های بیشتری داده شود تا مردم نسبت به موضوع غریق نجات اطلاعات بیشتری کسب کنند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اعلام این آمار که بیش از ۷۰۰ مُدرس نجات غریق در کشور داریم، اضافه کرد: فدراسیون در دو حوزه نجات غریق (خدمات رسانی)  و حوزه قهرمانی فعالیت می‌کند و مسابقات جهانی این رشته نیز در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که با حضور پر رنگ ورزشکاران کشورمان همراه است. فروردین رئیس فراکسیون ورزش نیز ضمن تأکید بر اهمیت آموزش در حوزه نجات غریق، عنوان کرد: این رشته در همه شرایط مورد نیاز است یعنی هم در زمان تفریح به آن احتیاج است و هم در زمان بحران؛  در زمان جنگ نیز یکی از مهمترین مراحلی که ما در آن غافلگیر شدیم، عملیات کربلای ۴ بود که به دلیل عدم آموزش‌های غواصی ما شهدای زیادی در آن عملیات داشتیم.

محمدمهدی فروردین

وی بر ضرورت تعامل فدراسیون غریق نجات با وزارت آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: باید آموزش‌های فدراسیون نجات غریق از دوره ابتدایی به دانش‌آموزان منتقل شود تا علاوه بر استعدادیابی، دانش آموز از این آموزش‌های ضروری بهره مند شوند.

حمایت فراکسیون ورزش از واگذاری حداقل یک استخر به هیأت‌های شنا در استان‌ها/ مجلس نگاه ویژه‌ای به توسعه شنا دارد

در ادامه رئیس فراکسیون ورزش مجلس و هیأت همراه از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بازدید کردند. در این بازدید محسن رضوانی رئیس این فدراسیون ضمن قدردانی از حمایت‌های قوه مقننه به ویژه فراکسیون ورزش مجلس و شخص دکتر فروردین، خواستار حمایت از ورزش های پایه به ویژه شنا به عنوان ضامن سلامت جامعه و همچنین یکی از رشته‌های مدال‌آور در المپیک شد. محسن رضوانی به عنوان قهرمان اسبق این رشته ورزشی یکی از بزرگترین مشکلات رشته‌های تحت پوشش را عدم سرمایه‌گذاری باشگاه‌های دولتی در لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد و طرح نظام جامع باشگاه داری فراکسیون ورزش برای الزام به تیم‌داری در رشته‌های پایه توسط باشگاه‌های دولتی و صنعتی را مهمترین عامل در ایجاد انگیزه و پویایی ورزشکاران این حوزه دانست.

محمدمهدی فروردین

رضوانی همچنین با اشاره به واگذاری استخرهای دولتی به بخش خصوصی در استان‌های مختلف و محدودیت سخت‌افزار لازم برای آموزش و توسعه شنا، خواستار واگذاری حداقل یک استخر استاندارد در هر استان برای تضمین فضای مناسب ورزشی و توسعه استعدادیابی و قهرمان پروری در تمام نقاط کشور شد.

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در دیدار با محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا از نگاه ویژه مجلس برای توسعه شنا به عنوان یک ورزش توصیه شده در دین مبین اسلام و ضامن سلامت آحاد مختلف جامعه سخن گفت.

محمدمهدی فروردین

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در رشته‌های تحت پوشش فدراسیون شنا و استقبال از طرح آموزش شنا در هفت سطح بر لزوم توجه بیشتر به حوزه همگانی این ورزش تاکید کرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر دیدگاه عدالت محور در ورزش واگذاری بهترین استخرهای هر استان به هیات های شنا را ضروری دانست و قول پیگیری این موضوع را داد.

فروردین در پایان تاکید کرد: مجلس به ورزش شنا از جهت یک ورزش مورد تاکید در اسلام، رشته‌ای مدال آور و مورد توجه اقشار مختلف جامعه در بحث ورزش همگانی نگاه ویژه ای دارد و با پیگیری فدراسیون شنا و انجام مکاتبات لازم حتما تسهیل آموزش شنا و توجه ویژه به حوزه قهرمانی شنا اقدامات لازم توسط مجلس صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

کد خبر 7556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =